بروجرد نیازمند پارکینگ وسایل نقلیه سنگین

بروجرد نیازمند پارکینگ وسایل نقلیه سنگین

http://www.bananews.irنبود پارکینگ برای وسایل نقلیه سنگین یکی از مهمترین مشکلات ترافیکی شهر بروجرد است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ، مسئله نبود پارکینگ مناسب، مشکلات روحی و روانی زیادی را برای شهروندان بروجردی فراهم کرده و نیاز است نسبت به حل این موضوع و در دفاع از حقوق شهروندان با دید همه‌جانبه از سوی شورای شهر و شهرداری در این راستا اقدام شود.

یکی از شهروندان بروجردی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا، گفت: تردد کامیونها و تریلر در این شهر آرامش و امنیت را از ما سلب کرده است.

مجید گودرزی افزود: صاحبان این وسایل زمانی که از محل بارگیری خود بر می‌گردند به تمیز کردن ماشینهای خود می‌پردازند که این امر رفت وآمد را در کوچه با مشکل روبرو می‌کند.

یکی دیگر از این شهروندان تصریح کرد: تردد وسایل نقلیه سنگین در این شهر، باعث ترکیدن لوله‌های آب و خراب شدن آسفالت شده است.

محمد رازانی ادامه داد: رانندگان صبح زود برای رفتن به محل بارگیری، ماشینها را برای مدتی روشن نگه می‌دارند که این موضوع آرامش را از ما می‌گیرد.

وی با بیان اینکه خانه من جنوبی بوده وهنگام روشن کردن این وسیله، دود وارد خانه می‌شود، ادامه داد: در حالی که این خانه را با تسهیلات ساخته‌ام، اما به دلیل این مسئله می‌خواهم آن را بفروشم و به مکان دیگر بروم.

یکی دیگر از ساکنین شهر بروجرد گفت: صاحبان این وسایل در این شهر مستاجر بوده و خانه‌های خود را داخل شهر اجاره داده‌اند، چون در آنجا به آنها اجازه تردد نمی‌دهند.

علی توکلی خاطرنشان کرد: مسئولان شهر باید فکر برای حل این مشکل کرده و اجازه تردد آنها را به شهر ندهند.

وی اظهارکرد: تمامی رانندگان این وسایل سنگین دارای خودرو سبک بوده و می‌توانند کامیون‌های خود را در محل بارگیری پارک کرده و با خودروهای سبک خود رفت و آمد کنند.

توکلی اضافه کرد: جریمه نیروی انتظامی در شب از این وسیله‌ها کم بوده و باید این جریمه‌ها افزایش یابد تا رانندگان ترجیح دهند وسایل خود را در پارکینگ بگذارند.

فرمانده انتظامی بروجرد در این خصوص گفت: علت تردد کامیونها و وسایل سنگین در سطح شهرستان به‌خصوص شهرکها، عدم وجود پارکینگ مناسب برای نگهداری این وسایل است.

سرهنگ مهدی پورغلامحسین، افزود: اگر مسئله پارکینگ در این شهرستان حل شود، مشکلی برای هدایت این کامیونها به پارکینگ نداریم.

وی اظهارکرد: وسیله ایاب وذهاب برای تردد رانندگان وسایل سنگین فراهم نبوده و در این مورد باید برنامه ریزی صورت گیرد و این معضل باید حل شود.

فرمانده انتظامی بروجرد تصریح کرد: بارها اعمال قانون در مورد این کامیونها صورت گرفته، اما این موضوع باید به صورت اساسی حل شود.

پورغلامحسین گفت: با اختصاص پارکینگ مناسب به این گونه وسایل، دیگر آنها در سطح شهرستان تردد نمی‌کنند و باعث سلب آرامش و امنیت شهروندان نمی‌شوند.

معاون استاندار لرستان نیز در این خصوص گفت: علت تردد کامیونها و وسایل سنگین در سطح شهرستان، عدم وجود پارکینگ مناسب برای نگهداری این وسایل است.

سجادمعین افزود: آسفالت کوچه‌ها و خیابانها برای عبور ومرور کامیونها مناسب نیست و در این زمینه اولین خسارت به شهرداری وارد می‌شود.

وی اظهارکرد: کامیونها و وسایل سنگین، جاهایی که فقط ماشینهای سواری حق عبور دارند، وارد می‌شوند و تمام زیرساختها مانند آب ، برق و... را از بین می‌برند.

فرماندار ویژه بروجرد تصریح کرد: یکی از نیازهای ضروری شهرستان بروجرد، احداث پارکینگ ماشین‌های سنگین است.

معین ادامه داد: برای پارکینگ وسایل سنگین، مکان یابی شده که باید در این راستا شهرداری و شورای شهر کمی همکاری کرده تا اجرایی شود.

وی گفت: امیدواریم به زودی شاهد ایجاد پارکینگ مناسب برای وسایل سنگین در این شهرستان باشیم.

 

 

    نظرات