خسارت ١٢ ميليارد ريالي وزش تندباد به شبكه‌هاي توزيع برق غرب مازندران

خسارت ١٢ ميليارد ريالي وزش تندباد به شبكه‌هاي توزيع برق غرب مازندران

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "كيوان فرح‌زاد" مديرعامل شركت توزيع نيروي برق مازندران در اين باره گفت: وزش اين تند باد خسارت ١٢ ميليارد ريالي به شبكه برق منطقه غرب مازندران وارد كرد كه از اهمّ آن مي‌توان به آسيب‌ديدگي هشت دستگاه ترانسفورماتور ايستگاه‌هاي توزيع و بركناري آنها جهت اعزام به كارگاه تعميرات اساسي، شكستن ٣٣ اصله پايه بتوني و چوبي، ٤٨ مورد عيب و تخريب جدّي ٦ كيلومتر شبكه فشار متوسط هوايي، ٧٨ مورد عيب و تخريب 7.5 كيلومتر شبكه فشار ضعيف اشاره كرد.
وي افزود: اين تند باد علاوه بر شكستن تعداد بي‌شماري از سرشاخه‌ها و برخورد آنها به خطوط هوايي، باعث آزاد شدن تعداد زيادي درخت از ريشه و سقوط آنها روي شبكه‌هاي هوايي و ايستگاه‌هاي توزيع شد و در مناطق مختلفي از اين حوزه نيز، سقف‌هاي حلبي خانه‌هاي بومي و قديمي از ساختمان‌ها جدا و با برخورد به شبكه‌هاي توزيع، باعث وقوع خسارات جدي و تحميل خاموشي به مشتركان شد.
سقوط ديگر اشياء خارجي، مانند پيچش بنرهاي تبليغاتي و سقوط داربست‌ها روي شبكه از ديگر عوامل وقوع حوادث و ايجاد عيوب جدّي در شبكه‌ها بوده است.
فرح زاد ادامه داد: از دقايق ابتدايي وقوع اين بحران، اكيپ‌هاي عملياتي در سراسر حوزه استحفاضي شركت توزيع نيروي برق غرب مازندران، با اولويت رعايت ايمني و پيشگيري از وقوع حوادث مردمي و حفظ سلامت اكيپ‌هاي اجرايي و عملياتي، اقدامات كنترلي محدوده هاي خطرآفرين را آغاز كرده و پس از فروكش كردن طوفان و ايجاد امنيت عملياتي، اقدامات اصلاحي را به سرعت پيگيري و نسبت به رفع معايب شبكه‌ها اقدام كردند.
وي گفت: با توجه به ضرورت تامين برق مشتركان خاموش و انجام اقدامات فوريتي و موقتي در ساعات اوليه وقوع بحران، عمليات تكميلي فني، مانند نصب پايه‌ها و ترانسفورمرهاي جايگزين و تعويض تجهيزات آسيب ديده، با جديّت تمام درحال اجرا است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات