عدم تخصیص ۷۷۰۰ میلیارد ریال یارانه تولید به حمل ونقل

عدم تخصیص ۷۷۰۰ میلیارد ریال یارانه تولید به حمل ونقل

در حالی ستاد هدفمندی یارانه‌ها از اختصاص ۷۷۰۰ میلیارد تومان یارانه بخش تولید به واحد‌های تولیدی خبر می‌دهد که مسئولان وزارت راه و شهرسازی از عدم اختصاص این رقم به حمل و نقل می‌گویند.

http://bananews.ir/به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)  پس از‌ آزاد‌سازی نرخ حامل‌های انرژی، دولت اعلام کرد که با افزایش قیمت‌‌ها، بسته‌های حمایتی خاصی را برای بخش‌های تولیدی نظیر کشاورزی، صنعت و حمل و نقل خواهد داشت تا فعالان این بخش‌ها پس از اجرای قانون مذکور، چندان تحت تأثیر فشار‌های مالی قرار نگیرند.

براساس قانون هدفمندی یارانه‌ها قرار بود در سال اول اجرای این برنامه مبلغی به عنوان یارانه به بخش حمل‌ونقل اختصاص یابد که از شواهد امر معلوم است این رقم تاکنون محقق نشده است.

پس از انتشار سخنان وزیر راه و شهرسازی در این‌باره در  فارس و بیان این مطلب از سوی وی که " از ‌دبیر ستاد هفمندی یارانه‌ها ‌بپرسید یارانه بخش حمل‌ونقل چقدر و کجاست" ، به سراغ دو تن‌ از معاونان وی رفتیم و از آنها در‌باره اختصاص یارانه تولید به حمل و نقل جویا شدیم.

این دو تن از معاونان پس از آنکه شنیدند وزیر راه و شهرسازی در این‌باره چه موضع‌گیری داشته است، اعلام کردند که قصد مصاحبه در این‌باره را ندارند.

اما هر دو اعلام کردند: وقتی که هیچ رقمی از محل درآمد‌های یارانه‌ها به واحد‌های تولیدی در بخش حمل و نقل اختصاص نیافته است، چیزی برای گفتن نداریم که به رسانه‌ها اعلام کنیم.

البته معاون اول رئیس‌جمهور هم در این‌باره به فارس گفته بود: میزان اختصاص این رقم به خوزه حمل و نقل را هم‌اکنون در ذهن ندارم.

این در حالی است که مقام معظم رهبری پیشتر با انتقاد از ناکامی بخش تولید از کسب درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها، بر رفع مشکلات این بخش تأکید کرده بودند.

‌موضوع عدم اختصاص یارانه تولید به واحد‌های حمل و نقل امری است که کاملاً شفاف، واضح و مبرهن است، در حالی که ستاد هدفمندی یارانه‌ها صحبت از اختصاص رقم‌های خاص به واحد‌هی تولیدی دارد.

 

 

 

    نظرات