پرداخت تسهیلات مسکن روستایی توسط بانک سپه

پرداخت تسهیلات مسکن روستایی توسط بانک سپه

http://www.bananews.ir/معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت:بانک سپه برای پرداخت تسهیلات مسکن روستایی جایگزین بانک مسکن شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عزیزاله مهدیان در گفت و گو با فارس افزود: پنج بانک عامل صادرات ،ملت،ملی،رفاه کارگران و تجارت در کنار بانک سپه که امسال جایگزین بانک مسکن شده است اقدام به پرداخت تسهیلات مسکن روستایی خواهند کرد.

وی ادامه داد:چون بانک مسکن پارسال به ۲۰۰ هزار مسکن روستایی تسهیلات داده و امسال به مسکن مهر تسهیلات می دهد قرار شد تا امسال به مسکن روستایی تسهیلات پرداخت نکند.

مهدیان خاطر نشان کرد: در میان بانک های مورد اشاره تنها بانک سپه است که اقدام به ابلاغ پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی ساخت سال جاری را به استان ها ابلاغ کرده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت:این پنج بانک که هنوز پرداخت تسهیلات را به استان ها ابلاغ نکرده اند قرار است در نیمه دوم سال جاری پرداخت تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی روستایی را به استان ها ابلاغ کنند.

وی در خصوص آخرین وضعیت ساخت ۴۰۰ هزار مسکن روستایی که از سال گذشته آغاز شده است گفت:از سال ۸۴ طبق مصوبه دولت قرار شد با اعطای تسهیلات ۵ میلیون تومانی که هر سال ۱۵ درصد به سقف این وام اضافه ‌شود، ۲۰۰ هزار مسکن نوسازی و احداث شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته استثنائاً بر اساس دستور رئیس جمهوری قرار شد ۴۰۰ هزار مسکن روستایی با اعطای تسهیلات بانکی نوسازی، بازسازی و احداث شود، این درحالی است که همه ساله ۲۰۰ هزار مسکن روستایی نوسازی می شد.

مهدیان خاطر نشان کرد: از ۴۰۰ هزار مسکن روستایی سال گذشته تاکنون ۳۲۰ هزار واحد مسکونی برای اعطای تسهیلات با بانک ها قرارداد بسته‌اند و بانک ها نیز قول داده اند که تا پایان مهر ماه سال جاری باقی مانده ۸۰ هزار مسکن روستایی را برای اعطای تسهیلات به پایان برسانند.

وی گفت:از ابتدای سال ۸۴ که ساخت مسکن روستایی با اعطای تسهیلات آغاز شده است یک میلیون و ۱۵ هزار مسکن روستایی با دریافت تسهیلات تکمیل و احداث شده است.

 

 

    نظرات