عملیات سمپاشی درختان سطح شهر در حال انجام است

عملیات سمپاشی درختان سطح شهر در حال انجام است

عملیات سمپاشی و محلول پاشی درختان فضای سبز  پارک ها و معابر اصلی شهر با رعایت کامل اصول فنی و با استفاده از سموم استاندارد توسط اکیپ های مختلف سازمان فضای سبز شهرداری در تمامی مناطق سطح شهر در حال انجام است .

به گزارش پایگاه خبری مبارکه نیوز ؛احمدرضا فروتن مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری مبارکه، از ادامه عملیات سمپاشی درختان سطح شهر به منظور دفع آفات نباتی و مبارزه با بیماری های گیاهی و نیز جلوگیری از تکثیر شته ها خبر داد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری مبارکه، گفت: این اقدام با توجه به لزوم سمپاشی درختان در فصل بهار با هدف دفع آفات نباتی و مبارزه با بیماری های گیاهی، جلوگیری از تکثیر شته ها و حفاظت از درختان، هر ساله به صورت گسترده در دو نوبت انجام می پذیرد .

وی، با اشاره به اینکه امسال عملیات سمپاشی درختان سطح شهر با توجه به شیوع آفات از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: از جمله آفات مهم این فصل، شته ها، پسیل زیتون و برگ خوار‌ها هستند که این آفات علاوه بر تغذیه از شیره گیاهی، اختلال در امر فتوسنتز، خسارت به فضای سبز شهری و خشکیدگی درختان، ناقل بیماری‌های ویروسی نیز هستند .

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری مبارکه ادامه داد: با توجه به اهمیت نگهداری و حفظ درختان از انواع آفات درختان سطح شهر هر ساله در چند مرحله عملیات سمپاشی درختان انجام می‌شود.

فروتن با بیان اینکه سمپاشی درختان به مدت یک ماه و هر شب از ساعت ۲۲ تا شش صبح انجام می شود، اظهار داشت: از شهروندان درخواست داریم از پارک کردن خودرو حامل مواد خوراکی در معابر اصلی خودداری کرده و همچنین درب و پنجره‌های مشرف به معابر اصلی را ببندند.








لینک اصل خبر در سایت شهرداری مبارکه

    منبع خبر

    شهرداری مبارکه

    شهرداری مبارکه

    شهرداری مبارکه یک شهرداری در شهر مبارکه می باشد

      نظرات