مطالعه و اجرای طرح هادی در ۱۷ روستای مراغه

مطالعه و اجرای طرح هادی در ۱۷ روستای مراغه

خلیل احمدیان روز سه شنبه در تشریح عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراغه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا، مطالعه طرح هادی چهار روست در قالب بازنگری با ۸۳ میلیون تومان اعتبار اجرا شده است
وی ادامه داد: در این مدت، طرح هادی روستایی در ۵ روستای این شهرستان با ۴۸۲ میلیون تومان به اجرا درآمده است.
وی اضافه کرد: همچنین طرح آسفالت ریزی مشارکتی در هشت روستای این شهرستان با ۶۹ هزار متر مربع آسفالت ریزی و حدود ۲ میلیارد و ۶۶ میلیون تومان اعتبار اجرا شده است.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراغه با اشاره به ساماندهی اسناد مالکیت در روستاهای این شهرستان گفت: سال گذشته، ۳۳۳ جلد سند مالکیت روستایی در ۹۶ روستای این شهرستان با ۴۳ میلیون تومان تحویل روستاییان شده است.
احمدیان افزود: برای این منظور، ۲ هزار ملک و اراضی مسکونی در روستاهای این شهرستان با ۳۹۰ میلیون تومان اعتبار از نظر استعلامات قانونی مورد بازرسی و کارشناسی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: همچنین در راستای اجرای طرح های عمران روستایی و هادی، ۲۲.۸ هکتار از اراضی روستایی تملک و پنج قطعه زمین نیز با ۱۲۱ میلیون تومان اعتبار به روستاییان واگذار شده است.
احمدیان با اشاره به اجرای طرح بهسازی مسکن روستایی در روستاهای این شهرستان گفت: سال گذشته، ۶۳۴ واحد مسکن روستایی در این شهرستان با ۲۵ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان اعتبار بهسازی شد.
وی افزود: از این تعداد واحد بهسازی شده تاکنون ۴۹۳ واحد مسکونی روستایی به بهره برداری رسیده و تحویل صاحبان آنها شده است.
احمدیان ادامه داد: همچنین در این مدت از محل اعتبار حوادث نیز ۲ واحد مسکونی شهری با ۷۰ میلیون تومان اعتبار در مناطق مختلف شهری مراغه توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احداث شده است.

وی اضافه کرد: در راستای حمایت از اقشار کم درآمد نیز، در طول سال گذشته، ۷۸۸ میلیون تومان اعتبار به صورت کمک بلاعوض برای احداث ۱۱۹ واحد مسکونی شامل ۱۰۶ واحد نیمه تمام، هشت واحد برای خانواده های دارای ۲ معلول و پنج واحد ویژه مددجویان کمک امداد امام خمینی (ره) ارائه و اعطا شده است.
وی افزود: در این مدت نیز، برای احداث واحدهای مسکن شهری شامل واحدهای تجاری، خدماتی و مسکونی نیز از سوی این بنیاد، ۱۷ میلیارد و ۴۴۷ میلیون تومان هزینه و سرمایه گذاری شده است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

لینک اصل خبر در سایت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی

    منبع خبر

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات