9 هزار واحد مسکن در اردبیل احداث می‌شود/ اعتبارات راه 10 برابر شده است/ 12میلیارد تومان پروژه‌های مت...

9 هزار واحد مسکن در اردبیل احداث می‌شود/ اعتبارات راه 10 برابر شده است/ 12میلیارد تومان پروژه‌های مت...

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازي استان اردبيل،محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در مراسم نکوداشت چهره ماندگار روابط عمومی راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: نقش روابط عمومی‌ها در حوزه اطلاع‌رسانی و اقدامات انجام شده دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی نقش خطیر و بی‌بدیلی است که هر فرد منصف باید به این جایگاه و عظمت کار معترف باشد .

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی به موقع با همکاری رسانه‌ها از عملکرد مسئولان و نظام به تقویت امید و روحیه نشاط اجتماعی کمک می‌کند، گفت: از همه همکاران انتظار می‌رود که با روابط عمومی‌ها ارتباط تنگاتنگی را داشته باشند تا به صورت دقیق، شفاف و روشن اقدامات و فعالیت‌های انجام شده به گوش مردم برسد .

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهار کرد: متقاضیان نیازمند مسکن که اغلب مسکن اولی‌ها هستند در قالب این طرح شناسایی شدند که پیش‌بینی می‌شود با 130 میلیارد تومان آورده متقاضیان، سرمایه‌گذاران و بخش دولتی این واحدها احداث و به بهره‌برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: در اردبیل و برخی از شهرها زمین مورد نیاز برای احداث یک هزار و 500 واحد تامین شده تا در اختیار سازندگان قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه سازندگان با استفاده از تسهیلات بانکی عملیات اجرایی  احداث مسکن اقدام ملی را شروع کرده‌اند، افزود: بخشی از پروژه‌ها به صورت مشارکتی و بخشی نیز با همکاری بنیاد مسکن اجرایی خواهد شد که زمین مورد نیاز پیش‌بینی شده تا در اختیار متولیان امر قرار گیرد و با انتخاب پیمانکاران تا شهریورماه احداث این واحدها آغاز شود.

حیدری در مورد آخرین وضعیت مسکن مهر نیز بیان کرد: تا پایان تیرماه جشن اختتام و پایان مسکن مهر در شهرهای مختلف استان برگزار خواهد شد تا پرونده مسکن مهر در استان اردبیل بسته شود.

وی تصریح کرد: به غیر از اردبیل و پارس‌آباد که واحدهای در اختیار راه و شهرسازی در مرحله تکمیل است در سایر شهرستان‌ها تمامی واحدهای مسکونی مهر تحویل شده بود که با اتمام واحدهای نیمه تمام برای همیشه مسکن مهر به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور بیش از یک هزار میلیارد تومان پروژه در بخش راه و مسکن کلنگ‌زنی شده است، اظهار کرد: 700 میلیارد تومان پروژه در سفر و 300 میلیارد تومان نیز بعد از سفر در حوزه مسکن و راه در استان آغاز شده که تلاش می‌کنیم تا پایان دولت تدبیر و امید این پروژه‌ها به  سرانجام برسد.

حیدری نمونه این طرح‌ها و پروژه‌ها را احداث تونل دوم حیران و چهارخطه محور گرمی – بیله‌سوار توصیف کرد و گفت: با 250 میلیارد تومان عملیات اجرایی این پروژه‌ها شروع شده است.

وی بیان کرد: چهارخطه محور اردبیل – سرچم نیز با تلاش مجموعه راه و شهرسازی استان و پیمانکاران پرتلاش شروع شده که برای این پروژه نیز 300 میلیارد تومان منابع اعتباری در نظر گرفته شده است.

اعتبارات راه 10 برابر شده است

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود میانگین رشد اعتبارات حوزه راه را در استان 10 برابر اعلام کرد و گفت: 16 میلیارد تومان اعتبار راه‌های استان در سال 96 با گذشت سه سال به 160 میلیارد تومان رسیده است.

حیدری اظهار کرد: در سال گذشته از منابع ملی 157 میلیارد و 400 میلیون تومان و از منابع استانی نیز 15 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار جذب راه، مسکن و حوزه بازآفرینی شده که در مجموع 173 میلیارد و 400 میلیون تومان منابع در این بخش‌ها هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: 10 درصد این منابع استانی و 90 درصد ملی است که با پیگیری استاندار اردبیل و دیگر مسئولان در جذب منابع ملی موفق عمل کردیم و تمام تلاشمان بر این بوده تا از سایر استان‌ها در این زمینه عقب نمانیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در پایان به حوزه بازآفرینی نیز اشاره و افزود: در بخش بازآفرینی به ارزش 12 میلیارد تومان پروژه‌های متعدد در سطح استان در حال اجراست که تخصیص 100 درصد اعتبارات در این بخش ما را به تکمیل این پروژه‌ها امیدوار کرده است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل

    اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات