هدف مسکن ملی خانه دار شدن مردم است/ از رویکرد اقتصادی و سودآوری در تولید مسکن ملی پرهیز شود.

هدف مسکن ملی خانه دار شدن مردم است/ از رویکرد اقتصادی و سودآوری در تولید مسکن ملی پرهیز شود.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان قم،دکتر محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در جلسه ای که به صورت ویدیو کنفرانس با مدیر کل راه و شهرسازی قم و معاونین این مجموعه برگزار شد افزود: براساس طرح جامع مسکن، سهم استان قم در تولید مسکن ملی 13258 واحد است که از این تعداد بیش از 10500واحد در اراضی سازمان ملی و مابقی در اراضی شرکت بازآفرینی قرار دارد .

وی خاطر نشان ساخت: با توافقی که با وزارت کشور انجام شده در خصوص اخذ پروانه های پروژه تولید مسکن ملی مقرر شده که 50 درصد تخفیف اعمال در خصوص دهک های 1 و 2 و 3 رایگان باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: واجدین شرایط مرحله اول ثبت نام و نحوه اعتراض تایید نشدگان، باید در استان ها نهایی شود و متقاضیانی که مشکل ویرایشی دارند زمانی تعیین خواهد شد که مشکل خود را برطرف کنند و اطلاعاتشان را ویرایش نمایند .

در ادامه این جلسه صبوری مدیر کل راه و شهرسازی استان قم به ارائه گزارش در خصوص چگونگی تامین زمین در شهرهای استان قم پرداخت و افزود: در مناطقی که زمین هایی که برای طرح اقدام ملی تولید مسکن وجود ندارد از طریق مذاکره با مالکین خصوصی یا ارگان ها و نهادهای دولتی وارد مذاکره شده ایم.

وی توضیح داد: در طرح اقدام ملی تولید مسکن در شهر قم پیشرفت های خوب و محسوسی از نظر عمرانی و ساخت مسکن داشته ایم و سرعت پیشرفت کار مطلوب ارزیابی می شود.

وی به الحاق اراضی انتهای شهرک قدس برای تولید مسکن ملی اشاره کرد و گفت: الحاق اراضی انتهای بلوک شهرک قدس هم‌جوار ناحیه هفت منطقه چهار در صورت کار قرار دارد، این محدوده در ابتدا 133 هکتار ذکرشده بود که به دلایلی به 63 هکتار کاهش پیداکرده که از این اراضی 54 هکتار مورداستفاده است .

در ادامه این ارتباط ویدیو کنفرانسی با معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، بلدی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص عملکرد این بنیاد در طرح اقدام ملی مسکن استان توضیحاتی ارائه کرد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان قم

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان قم

    اداره کل راه و شهرسازی استان قم یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات