هشدار آتش‌نشانی نسبت به افزایش آتش‌سوزی مزارع کاشان

هشدار آتش‌نشانی نسبت به افزایش آتش‌سوزی مزارع کاشان

روح‌الله فدائی مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی در مورد افزایش آتش‌سوزی فضای سبز و مراتع در فصل تابستان، گفت: امسال خوشبختانه با توجه به وضعیت بارندگی مناسب فصل بهار و سبز شدن منطقه، به مرور با گرم شدن هوا، سبزه‌ها و علف‌زارها تبدیل به بوته‌های خشک مستعد آتش‌سوزی می‌شوند و احتمال وقوع حوادث آتش سوزی در زمین‌های کشاورزی و مراتع با کوچکترین سهل‌انگاری و خطای انسانی دور از انتظار نیست.

وی تأکید کرد: هرگونه اقدام نسنجیده می‌تواند به وقوع حوادث ناگوار و تحمیل خسارات اقتصادی به کشاورزان و آسیب به محیط زیست منجر شود.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‎نشانی همچنین به کشاورزان توصیه کرد: زمان برداشت و دروی کامل، محصولات بخصوص غلات ، کاه و... را آتش نزنند و با رعایت نکات ایمنی، از وقوع چنین حوادثی پیشگیری کنند.

فدائی از شهروندان خواست در زمان سفر‌های برون شهری خود از رفتار‌هایی همچون پرت کردن ته سیگار به مراتع و مزارع و روشن کردن آتش بدون در نظر گرفتن نکات ایمنی، خودداری کنند.

وی به خطر آتش سوزی به دلیل انداختن بطری‌های شیشه‌ای و یا شیشه‌های شکسته در طبیعت اشاره کرد و گفت: انداختن شیشه در باغ، بوستان‌ها و پارک‌های جنگلی باعث تمرکز نور خورشید روی خار و خاشاک خشک شده و شیشه مانند یک ذره‌بین موجبات آتش سوزی را فراهم می‌آورد.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی، تصریح کرد: رعایت بهداشت و نظافت مراتع هنگام مراجعه به دامن طبیعت و روشن نکردن آتش در محیط‌های آسیب‌پذیر کمترین کاری است که هر یک از ما می‌توانیم برای صیانت از این امانت الهی انجام دهیم.

وی همچنین تأکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده آتش‌سوزی با شماره ۱۲۵ آتش نشانی تماس گرفته و قبل از رسیدن آتش نشانان در محل با رعایت نکات ایمنی، اقدام به جلوگیری از گسترش حریق کنند.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات