افزایش 90 درصدی بودجه عمرانی منطقه چهار در سال 99

افزایش 90 درصدی بودجه عمرانی منطقه چهار در سال 99

ابوالفضل ساروقیان در برنامه رادیویی #صبح_سیلک از اختصاص 20 میلیارد تومان اعتبار برای تملک و آزادسازی معابر در سال 99 خبر داد و افزود: در موضوع خدمات شهری عمرانی نیز ۳۰ میلیارد تومان به احداث بوستان‌های بزرگ و کوچک، نگه‌داری فضای سبز شهری، بازسازی مسیل‌ها، توسعه زیرساخت‌های ورزشی و احداث فرهنگسراها اختصاص یافته است.

وی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی منطقه چهار در سال گذشته تصریح کرد: در سال 98 بالغ بر 70 هزار مترمربع از معابر منطقه آسفالت شد که با توجه به پدیده فرونشست زمین و بارش‌های شدید جوی و همچنین اجبار به انجام آسفالت به صورت غیرمکانیزه در معابر با عرض کم، نیاز به مرمت مجدد در بازه‌های زمانی کوتاه وجود دارد.

مدیر منطقه چهار شهرداری کاشان با تأکید بر ثبت 4 هزار و 730 درخواست صدور پروانه در بخش معماری و شهرسازی این منطقه عنوان کرد: در این بین 650 مورد پرونده در کمیته فنی تشکیل شد که در نهایت 384 مورد از این موارد به صدور پروانه منجر گردیده و 81 مورد نیز برای ادامه ساخت و ساز تمدید شده است.

به گفته وی، سال گذشته در بخش نگه‌داشت 130 هکتار از فضای سبز این منطقه در قالب بیش از 20 بوستان و کمربند سبز حاشیه‌ای بالغ بر 3.5 میلیارد تومان هزینه شده است.

ساروقیان فرهنگ‌سازی برای کاهش پسماندهای خانگی در سطح منطقه را مهم ارزیابی کرد و گفت: در سال گذشته با مشارکت شهروندان شاهد کاهش 10 درصدی جمع‌آوری زباله در روز بودیم که همین میزان مشارکت می‌تواند به کاهش هزینه های جاری، حفظ محیط زیست و منظر منطقه کمک شایانی کند.

وی همچنین در خصوص موضوع حفظ حریم سیلک تأکید کرد: انجام هرگونه فعالیت عمرانی مثل آسفالت‌ریزی در محدوده و حریم درجه یک محوطه باستانی سیلک ممنوع بوده و شهرداری قبل از هرگونه اقدام از اداره میراث فرهنگی استعلام می‌گیرد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات