اتوبوسراني اصفهان در روزهاي تعطيل سرويس‌دهي ندارد

اتوبوسراني اصفهان در روزهاي تعطيل سرويس‌دهي ندارد

قدرت افتخاري در گفت و گو با خبرنگار ايمنا ، اظهار كرد: شهرداري اصفهان به عنوان نخستين شهرداري كشور توانست از دولت براي خريد اتوبوس و تقويت BRT، اوراق مشاركت دريافت كند كه 30 درصد آن براي اقدامات زيرساختي و 70 درصد آن را براي خريد اتوبوس هزينه مي‌شود.

وي افزود: با پيگيري‌هاي شده 70 دستگاه اتوبوس‌ خريداري شده اما هنوز به ناوگان اضافه نشده و و در پاركينگ‌هاي اتوبوسراني است، زيرا تعداد مسافران مشخص نيست و به تناسب افزايش تعداد مسافر اين اتوبوس‌ها  وارد ناوگان مي‌شود.

مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني اصفهان و حومه با بيان اينكه در حال حاضر 570 اتوبوس حدود يكصد هزار مسافر را در شهر جابجا مي‌كنند، گفت: با توجه به بررسي ميزان درخواست سفر و افزايش تعداد مسافران، به مرور برخي از خطوط اتوبوسراني فعال يا تقويت مي‌شود.

وي با اشاره به بازسازي اتوبوس‌ها، گفت: سال گذشته با توجه به پيگيري‌هاي شده توسط شهردار اصفهان، معاون مالي و اقتصادي شهردار و اقدامات شركت واحد اتوبوسراني در زمينه بازسازي اتوبوس‌ها از دو سال و نيم گذشته كه تبديل به يك برند در حوزه بازسازي در سطح كشور شده، شهرداري اصفهان موفق به دريافت اعتبارات قابل توجه براي بازسازي 700 دستگاه اتوبوس شد.

افتخاري در خصوص نحوه تأمين هزينه‌هاي مورد نياز براي بازسازي اتوبوس‌ها، خاطرنشان كرد: هزينه بازسازي هر دستگاه اتوبوس به طور ميانگين 300 ميليون تومان است كه 80 درصد هزينه‌ها از طريق ارائه تسهيلات كم بهره و 20 درصد توسط شهرداري تأمين مي‌شود، البته مجوزهاي لازم از سازمان برنامه و بودجه كشور دريافت شده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات