می خواهیم فرهنگ کاشت گیاه را به یک گفتمان ملی تبدیل کنیم

می خواهیم فرهنگ کاشت گیاه را به یک گفتمان ملی تبدیل کنیم








کودکانی که از نخستین سال‎های زندگی‎شان شاهد باغبانی پدر و مادرشان هستند و یا خود به کارهای باغبانی پرداخته‌اند از سلامت روانی بالاتری برخوردار هستند و در بزرگسالی نیز ارتباط مثبت‎تری با محیط برقرار می‌کنند .

در همین راستا عضو بانوی شورای اسلامی شهر کرج با حضور در مدرسه ابتدایی و با تقدیم ابزار کاشت گل و گیاه به دانش آموزان آنها را به کاشت گل تشویق کرد.

سارا دشت گرد هدف از انجام این اقدام زیبا را اینگونه توصیف توصیف کرد: میخواهیم فرهنگ کاشت گیاه را به یک گفتمان ملی تبدیل کنیم.

وی افزود: بر اساس اهمیت ترویج فرهنگ کاشت گیاه، معاونت خدمات شهری شهرداری کرج اقدام به تهیه پک های ویژه کودکان برای کاشت گیاه نموده است که با توجه به اینکه کلاس اولی ها در کتاب علوم با کاشت گیاه و فواید آن آشنا می شوند بهتر دیدیم که این اقدام از مدارس ابتدایی و کلاس اولی ها برای فرهنگ سازی در خانواده ها صورت پذیرد.

یادآور می شود که متخصصان روانشناسی نیز بسیار توصیه می‎کنند که والدین در محیط خانه های آپارتمانی نیز فضایی را برای باغبانی کودکانشان ایجاد نمایند و با تهیه  گلدان‎ها یا باغچه‎های گلدانی برای کودکان آنان را با رشد طبیعی گیاهان آشنا نموده و از پرورش آنها در خانه لذت ببرند.


لینک اصل خبر در سایت شورای شهر کرج

    منبع خبر

    شورای شهر کرج

    شورای شهر کرج یک شورای شهر در شهر کرج می باشد

      نظرات