در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان تاکید شد؛  اتمام اصولی پروژه بهسازی میدان شهدا

در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان تاکید شد؛ اتمام اصولی پروژه بهسازی میدان شهدا

در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان تاکید شد؛

اتمام اصولی پروژه بهسازی میدان شهدا

رییس شورای شهر با تبریک میلاد امام حسن و هفته اکرام از برگزاری همایش کمک مومنانه شهرداری تقدیر کرد.

محمد فرشاد با بیان این که سیاست شورا بر اساس خواسته اکثریت مردم کرمان شکل گرفته گفت: شورا بر عهد اتمام پروژه های نیمه تمام، وفادار مانده است.

وی با اشاره به بهره برداری از پروژه های تقاطع سیدی(شهید بهشتی)، راه آهن(شهید بادپا)، میدان آزادی، روگذر باغ ملی و تقاطع ابوذر در  دو سال  گذشته افزود: نصب سنگمنتال در چهارراه امیرکبیر و همچنین تکمیل میدان مشتاق(شهدا) نیز در حال انجام است.

وی اختلاف نظر بر نحوه اجرای طرح بازسازی میدان مشتاق را عامل تاخیر در اتمام پروژه عنوان کرد و گفت: ضروری است اگر مواردی در طرح مرمت میدان و دروازه ها وجود دارد در فضایی علمی و کارشناسی بازنگری شده و تصمیمی اصولی برای تکمیل این پروژه اخذ شود.

سپس رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان از ارائه گزارش فعالیت ها و برنامه های کاری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری و شرح اداری و تشکیلاتی چارت سازمان فرهنگی هنری در جلسات این کمیسیون خبر داد و خاطرنشان کرد: نتیجه این جلسات در

نشستی مشترک با کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان ارائه شده و جمع بندی نهایی برای چشم انداز فرهنگی و اجتماعی شهر کرمان صورت می گیرد.

احمد حسن زاده برنامه را اساس فعالیت شهردار عنوان و تاکید کرد: تدوین چارت تشکیلاتی شناور و تعیین سازوکار و شکل اداره امور در جلسات این دو کمیسیون مورد بررسی قرار می گیرد.

به گفته وی کارِ گروهی برای رصد و بازبینی شرح فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و تعیین برنامه زمان بندی شده برای انجام آنها ضروری است.

حسن زاده با بیان این که نیازهای سازمان فرهنگی و اجتماعی متغیر است گفت: جای سیاست های کلی برای تعیین جهت کار خالی است؛ ضمن این که برنامه ها باید از پایین به بالا اجرا شوند.

وی با اشاره به لزوم برون سپاری و نحوه اداره کانون های فرهنگی و اجتماعی افزود: سازمان ها و چارت ها نیازمند جراحی و بازبینی هستند.

در ادامه رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان با اشاره به عدم مرمت خانه شهر در سال گذشته با توجه به اختصاص اعتبار ویژه گفت: در سال جاری نیز اعتباری در بودجه برای بهسازی ساختمان تاریخی و فرهنگی خانه شهر لحاظ شده و طرح هایی برای بازسازی و

برنامه هایی جهت فعالیت مجدد این مکان مشخص شده است.

زهرا لری با بیان این که میدان مشتاق آبروی شهر کرمان است افزود: زیبنده نیست عملیات مرمت و بهسازی این میدان تاریخی اینگونه رها شود.

وی همچنین بر ارائه و اجرای سریع تر برنامه های ویژه شهر دوستدار کودک در شهر کرمان تاکید کرد.

رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و سلامت نیز با اشاره به ایراد هیئت تطبیق فرمانداری بر مصوبه شورا گفت: این ایراد بر نحوه محاسبه تراکم بوده است.

علی خدادادی از ارسال مدارک ذکر شده به فرمانداری خبر داد و افزود: ضمن بررسی مجدد این مصوبه، در صورت عدم مغایرت با قانون بر آن اصرار می شود.

وی همچنین از موافقت این کمیسیون با فروش یک صورت قبر دوطبقه به خانواده یک جانباز خبر داد.

خدادادی ضمن تقدیر از وصول بودجه سال گذشته توسط شهرداری اظهار داشت: نگاه شورای پنجم به بخش خصوصی بالنده است.

وی با تشکر از خدمات معاون سابق عمرانی در تکمیل مطلوب پروژه های شهری گفت: انتخاب شهردار و معاونان وی از میان مدیران بخش خصوصی باعث موفقیت در این زمینه شد.

در ادامه حسین چناریان، رییس کمیسیون برنامه، بودجه و درآمدهای پایدار پیشنهاد داد: شهرداری از نجوه عملکرد بودجه سال 98 و میزان پیشرفت پروژه های شهری گزارشی به شورای شهر ارائه دهد.

رییس کمیسیون گردشگری و اصناف نیز با اشاره به تعیین قیمت زمین بر اساس عرف و محل گفت: این کار از سوی کارشناسان رسمی دادگستری صورت گرفته و ضمن ارسال به شورای شهر با دفترچه ارزیابی شهرداری و قیمت های قبلی نیز تطبیق داده می شود.

سیدمحمدرضا میرحسینی از معاونت عمرانی و تیم همراه در اتمام تقاطع های غیرهم سطح تقدیر کرد و افزود: افزایش بودجه عمرانی شهرداری از سوی شورای شهر، به دلیل اهمیت نیازها و خواسته های عمرانی شهر کرمان بوده است.

سپس منصور ایرانمنش از اقدام شهرداری در تقدیر از پاکبانان و اهدای مبالغی به 20 نفر از آنان تشکر کرد و گفت: همچنین با توجه به شرایط فعلی، کرایه سه ماه اخیر مستاجران شهرداری در محدوده پردیسان قائم و مهدیه شهدا بخشیده شد.

فتح الله مویدی، رییس کمیسیون حقوقی و نظارت با اشاره به تداخل املاک شهرداری با املاک تعاونی مسکن استانداری در محدوده ترمینال گفت: با توافق راه و شهرسازی و اثبات مالکیت شهرداری در این منطقه، صدور پروانه انجام می شود.

در ادامه علی اکبر مشرفی با اشاره به دوربرگردان های پرخطر بلوار شهید صدوقی گفت: پیشنهاد می شود برچسب های هشداردهنده در این مکان ها نصب شود.

وی همچنین برگزاری مجازی مراسم شب های قدر را خواستار شد و افزود: انتخاب محیط های روباز از سوی شهرداری جهت حضور با خودروی شهروندان نیز می تواند در این ایام مناسب باشد.

مشرفی با بیان این که جنگل قائم در سال های اخیر خالی شده بر اجرای طرح احیای این جنگل و رسیدگی بیشتر به آن تاکید کرد.

رییس کمیسیون معماری، شهرسازی و حاشیه نشینی نیز از مطالعه آیین نامه شهر هوشمند از سوی اعضای شورا و بررسی و تصویب آن در جلسات آینده این کمیسیون خبر داد.

رامین ارجمندکرمانی با بیان این که متمم بودجه شهرداری با اعمال سیاست هایی تصویب شد اظهار داشت: پیشنهاد می شود شهرداری گزارشی از نحوه وصول این مورد نیز به شورا ارائه دهد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر کرمان

    منبع خبر

    شورای شهر کرمان

    شورای شهر کرمان یک شورای شهر در شهر کرمان می باشد

      نظرات