در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان تصویب شد: برگزاری جشنواره مجازی کسب و کار/ تدوین آیین نامه کرمان هوشمند/ احیای طرح تکریم...

در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان تصویب شد: برگزاری جشنواره مجازی کسب و کار/ تدوین آیین نامه کرمان هوشمند/ احیای طرح تکریم...

در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان تصویب شد:
برگزاری جشنواره مجازی کسب و کار/ تدوین آیین نامه کرمان هوشمند/ احیای طرح تکریم سالمندان
نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور اعضا، شهردار و اهالی رسانه برای دومین هفته پیاپی در محل سالن سادات شهرداری برگزار شد.
رییس شورا با انتقاد از ارجاع مصوبات شورای شهر از سوی هیئت تطبیق فرمانداری گفت: برخی از ایرادات این هیئت منطقی نیست؛ برخی هم در حیطه وظایف قانونی آن ها قرار ندارد ولی کار شهروندان معطل مانده است.
محمد فرشاد با بیان این که هیئت تطبیق باید بر اساس مستندات قانونی بر صحیح یا غلط بودن مصوبات استناد کند افزود: در این صورت یا شورا از دلیل آن ها قانع می شود و مصوبه را اصلاح می کند یا قانع نشده و مصوبه به شورای حل اختلاف ارسال می گردد.
وی با اشاره به برگزاری موقت نشست عمومی شورای شهر در سالن سادات شهرداری اظهار داشت: این تصمیم به دلیل شرایط خاص کنونی اخذ و این مکان از سوی شهرداری تعیین شده اما فرمانداری بر این کار قانونی نیز ایراد گرفته است!
رییس شورای اسلامی شهر، هماهنگی ارگان های ذی نفع در ارائه خدمات به مردم را ضروری دانست و گفت: قانون، روابط بین نهادها را مشخص کرده و فرمانداری ها در هیچ جای کشور نمی توانند به شوراهای شهر امر و نهی کنند.
فرشاد با بیان این که شوراها باید جایگاه واقعی خود را پیدا کنند گفت: لازم است حریم ها مشخص شده و از بدعت گذاری ها جلوگیری شود.
در ادامه رییس کمیسیون گردشگری و اصناف با بیان این که اکثر جلسات این کمیسیون در حوزه گردشگری تشکیل شده گفت: با این حال اما اصناف کرمان نیز حضور پررنگی در نشست های این کمیسیون داشته اند.
سیدمحمدرضا میرحسینی با اشاره به نقش اصناف در سابقه تاریخی شهرها افزود: تجار و کسبه در اداره امور شهرها و تصمیم گیری های نهاد حاکمیتی نقش داشتند.
به گفته وی 30 هزار واحد صنفی و با احتساب خانواده، یک پنجم جمعیت شهری قشر اصناف می توانند همراهان خوبی در اداره بهتر امور شهر باشند.
میرحسینی با بیان این که بازار در گذشته مرکز شکل گیری شهرها بوده گفت: در نشست های تخصصی کمیسیون گردشگری و اصناف، جلب مشارکت و هم اندیشی آنان در زیباسازی، بدنه سازی پیاده روسازی و توسعه فضای سبز محل کسب، پیشنهاداتی ارائه شد.
وی از حضور تاثیرگذاران حوزه کسب و کار و اتاق اصناف در حوزه های مختلف مشارکت شهروندی خبر داد و خاطرنشان کرد: طرح مشارکت اصناف از سوی شهرداری برای هم اندیشی و مشارکت صنوف مختلف در مدیریت مطلوب شهری پیشنهاد شده که در کمیسیون گردشگری و اصناف شورا در حال بررسی است.
میرحسینی به پیشنهاد معاونت فرهنگی در برگزاری جشنواره مجازی کسب و کار اشاره و تاکید کرد: با توجه به کاهش رونق اقتصادی در ایام بحرانی کرونا، این اتفاق می تواند تا حدودی به جبران خسارت اصناف کمک کند.
رییس کمیسیون گردشگری و اصناف از شورا خواست برای نامگذاری مکان هایی در حیطه کسب و کار به نام شهدای اصناف اقدام شود.
وی همچنین از تلاش چندروزه نیروهای شهرداری در جمع آوری آب های سطحی تقدیر کرد.
در همین راستا رییس شورا با اشاره به مطالبات متعدد اصناف برای مشارکت در بهسازی ورودی بلوار شهید صدوقی گفت: تماس هایی زیادی از کسبه دوطرف بلوار دریافت شده که خواهان مشارکت در بهسازی و زیباسازی این ورودی شهر هستند.
محمد فرشاد از بررسی طرح بنیادین ساماندهی آب های سطحی در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا و نیز طرح جامع ساماندهی ورودی های شهر کرمان در کمیسیون معماری و شهرسازی شورا خبر داد.
در ادامه نشست عمومی شورای شهر، تعدادی از نامه ها قرائت و با مصوبات کمیسیون ها موافقت شد.
رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و سلامت با اشاره به مصوبه سال گذشته شورا مبنی بر فرصت شش ماهه شهرداری به مالکان زمین در شهرک صنعتی گفت: طبق مصوبه شورای شهر و شهرداری، این زمین ها با شرایط آسان و مهلتی شش ماهه به مردم واگذار می شود.
علی خدادادی با بیان این که محدوده جنگل قائم و شهدای کرمان امنیت ندارد گفت: اتفاقات ناشایستی در این مکان مقدس دیده شده و همچنین تعدادی آهن آلات به سرقت رفته اند.
وی این منطقه را اعتبار و آبروی شهر عنوان و تاکید کرد: منطقه جنگل و شهدا روشنایی ندارد و ورودی ها و خروجی ها نیازمند کنترل نیروی انتظامی است.
منصور ایرانمنش نیز پیشنهاد داد: اطراف قبور و معابر ورودی پردیسان قائم به شهدا محصور شود.
وی همچنین از شهردار خواست گزارشی از روند واگذاری جایگاه های سی ان جی به بخش خصوصی به شورا ارائه دهد.
سپس رییس کمیسیون برنامه، بودجه و درآمد پایدار مصوبات این کمیسیون را قرائت کرد که با موافقت اعضای شورا تصویب شد.
همچنین رییس کمیسیون معماری، شهرسازی و حاشیه نشینی با اشاره به کاربری مسکونی املاک محدوده شهری شهرک صنعتی گفت: اما با این حال مالکیت این زمین ها با شهرداری است که طبق این مصوبه شورا و با درنظر گرفتن منافع شهروندان به آنان واگذار می شود.
رامین ارجمندکرمانی از اصرار بر مصوبه تامین پارکینگ بلوار شهید سلیمانی و زمین های واگذاری به قرارگاه خاتم خبر داد و خاطرنشان کرد: این مصوبات طبق قانون و بر اساس منافع شهروندان تصویب  شده است.
وی با اشاره به بند مربوط به تامین پارکینگ در طرح جامع شهر کرمان گفت: شهرداری می تواند تا 50 درصد در تامین پارکینگ اراضی غیرمسکونی هزینه کرده و مابقی را در ساخت پارکینگ های عمومی جبران کند.
ارجمندکرمانی از بررسی ضوابط پارکینگ در کمیسیون ماده 5 شهرداری خبر داد و افزود: همچنین مقرر شد اصلاحات لازم صورت گرفته و در آینده ای نزدیک به شورای شهر ارائه شود.
به گفته وی بخش خصوصی نیز از طریق تهاتر در امر تامین پارکینگ های عمومی مشارکت کرده و جزییات این مصوبه نیز ضمن تطبیق با قوانین شهرداری ها، ابلاغ می شود.
ارجمندکرمانی از تدوین آیین نامه کرمان هوشمند از سوی سازمان فاوای شهرداری در این کمیسیون و بررسی آن خبر داد.
همچنین محمدجواد کامیاب، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل اظهار داشت: قیمت ها از سوی  دو کارشناس تعیین می شود و مالک زمین نیز شهرداری کرمان است.
در ادامه فتح الله مویدی، رییس کمیسیون حقوقی و نظارت از تمدید واگذاری املاک شهرک صنعتی و اخذ سند در این کمیسیون به مدت شش ماه خبر داد.
رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان نیز با اشاره به مخالفت شورا با نامگذاری شهرک اکباتان گفت: اما شهردار این محله درخواست کرده در این کمیسیون توضیحاتش را ارائه دهد.
زهرا لری، بررسی محلی بر اساس ضوابط شهرداری را در این نامگذاری خواستار شد و افزود: همچنین در این کمیسیون مقرر شد نام کلیه شهرک ها در تابلوی بزرگی درج شود.
وی از تعیین برنامه ها و وظایف شهرداری در سند جامع سالمندان خبر داد و خاطرنشان کرد: مصوب شد شهرداری مکان هایی را برای ایجاد باشگاه های ورزشی ویژه سالمندان در مناطق مختلف شهر مشخص کند.
لری همچنین از بررسی پیشنهادات شهرداری برای احیای طرح تکریم سالمندان خبر داد.
رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان با اشاره به آسیب اجتماعی سالمندان در دوران بحرانی کرونا اظهار داشت: پیشنهاد می شود شهرداری از طریق فضای مجازی فعالیت ها و مشارکت های این قشر را جلب کند.
لری ضمن تقدیر از تهیه 4 هزار بسته معیشتی بین اقشار آسیب پذیر توسط شهرداری گفت: مهم نحوه توزیع این بسته و چگونگی شناسایی جامعه هدف است که پیشنهاد می شود از سوی خیریه ها انجام شود.
وی همچنین پیشنهاد داد کلیه جوانب در اختصاص زمین راه و شهرسازی به شهرداری جهت احداث شهربازی نیز بررسی شوند.
رییس کمیسیون اجتماعی، جوانان و ورزش نیز با اشاره به دغدغه های فرهنگیان گفت: شورا و شهرداری می توانند با ارزش بخشیدن به جایگاه علم، در حوزه منزلت معلمان ورود کنند؛ در همین راستا طرحی از سوی معاونت فرهنگی شهرداری برای تقویت منزلت اجتماعی معلمان در دست بررسی است.
احمد حسن زاده با بیان این که هیچ پشتیبانی برای انسان بهتر از مشورت نیست اظهار داشت: اعضای شورا با همدلی و همفکری و تقویت تضارب آرا می توانند پشتیبان شایسته ای برای شهرداری باشند که خروجی آن ارائه خدمات مطلوب به شهروندان خواهد بود.
علی اکبر مشرفی نیز با تقدیر از کمک مومنانه شهرداری به اقشار کم درآمد گفت: پیشنهاد می شود به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) جشنی نیز در فضای مجازی تدارک دیده شود.
در پایان محمد فرشاد، رییس شورای شهر ضمن عذرخواهی از خبرنگاران به دلیل بُعد مسافت نشست عمومی شورا از تامین وسیله ایاب و ذهاب توسط شهرداری از محل خانه شهر به سالن سادات خبر داد.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر کرمان

    منبع خبر

    شورای شهر کرمان

    شورای شهر کرمان یک شورای شهر در شهر کرمان می باشد

      نظرات