در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان مطرح شد:   اطلاع رسانی در زمینه پیشرفت فعالیت های فرهنگی و اجتماعی...

در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان مطرح شد: اطلاع رسانی در زمینه پیشرفت فعالیت های فرهنگی و اجتماعی...

در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان مطرح شد:

اطلاع رسانی در زمینه پیشرفت فعالیت های فرهنگی و اجتماعی شهرداری
نشست عمومی شورای اسلامی شهر با حضور اکثریت اعضا، شهردار و اهالی رسانه در محل سالن سادات شهرداری برگزار شد.
رییس شورا ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و همچنین مناسبت های روز کارگر و معلم گفت: بر اساس آیین نامه شوراهای اسلامی، جلسات عمومی بایستی در مکانی که شهرداری تهیه کرده و در اختیار اعضای شورا قرار می دهد تشکیل گردد تا جلسات و مصوبات وجه قانونی پیدا کنند.
محمد فرشاد با اشاره به انتخاب سالن سادات برای برگزاری این نشست افزود: به همین دلیل و به خاطر رعایت فاصله اجتماعی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، شهرداری به طور موقت این مکان را تا فراهم شدن شرایط عادی در اختیار شورای شهر قرار داده و همچنین این موضوع طی نامه ای کتبی به فرمانداری ابلاغ شده است.
در ادامه علی اکبر مشرفی در نطق پیش از دستور این نشست، ضمن تبریک هفته کارگر با اشاره به مرمت و بهسازی مدرسه بانو حیاتی گفت: پیشنهاد می شود خانه تاریخی لطفی نیز که پیش از این تملک شده و در اختیار شهرداری قرار گرفته بود به مجموعه اضافه شده و به عنوان موزه به بهره برداری برسد.
وی همچنین از شهردار کرمان خواست علائم راهنما در دو دوربرگردن بلوار آیت الله صدوقی نصب گردد تا از حوادث مخاطره انگیز جلوگیری شود.
-ضرورت حفظ پردیسان قائم
سپس عضو دیگر شورا با اشاره به طرح دفن میت در پردیسان قائم در رسانه های کشوری اظهار داشت: پیشنهاد می شود ضمن پاسخگویی مناسب به این شایعات، عملیات عمرانی پروژه آرامستان جدید شدت گرفته و هرچه زودتر این موضوع به سرانجام برسد.
منصور ایرانمنش همچنین به تردد سگ های بلاصاحب در سطح شهر اشاره و تصریح کرد: شهروندان از حضور این حیوانات حتی در ساعات روز عاصی شدند.
وی آسفالت و لکه گیری معابر شهر کرمان را یک دغدغه جدی برای اعضای شورا عنوان و تاکید کرد: بارندگی های اخیر خسارت زیادی به آسفالت معابر وارد و چاله های عمیقی در سطح شهر ایجاد کرده است.
ایرانمنش از شهردار کرمان خواست موضوع آسفالت و لکه گیری به طور ویژه بررسی و پیگیری شود.
-بررسی مجدد تامین کسری پارکینگ
در ادامه رییس کمیسیون معماری، شهرسازی و حاشیه نشینی با اشاره به رای دیوان عدالت اداری مبنی بر ممنوعیت اخذ ریالی کسری یا حذف پارکینگ گفت: با این حال اما برخی از شهروندان بر اساس روند گذشته با مشکلاتی مواجه هستند.
رامین ارجمندکرمانی با بیان این که این موضوع در کمیسیون ماده پنج شهرداری بررسی شده افزود: شورای شهر نیز طبق وظیفه ذاتی خود در کمیسیون معماری، شهرسازی و حاشیه نشینی سه بند برای حل مشکل پیشنهاد داده است.
ارجمند با اشاره به بندهای این پیشنهاد اظهار داشت: در اولین بند، از شهرداری خواسته شد پیشنهاد خود را در خصوص چگونگی تامین پارکینگ به شورا ارائه دهد.
وی همچنین از مکاتبات این شورا با کمیسیون ماده پنج شهرداری برای بیان مسئله و حل موقتی مشکل شهروندان در بند دوم خبر داد و خاطرنشان کرد: جلساتی نیز در استانداری کرمان و با حضور نمایندگانی از راه و شهرسازی، شهرداری و شورا برگزار شد و ضوابط تامین پارکینگ مورد بازنگری قرار گرفت.
رییس کمیسیون معماری، شهرسازی و حاشیه نشینی با اشاره به بند سوم این طرح پیشنهادی گفت: با توجه به حصول اعداد اعشاری در محاسبه مساحت های مختلف احداث پارکینگ، این کمیسیون مصوب کرد تامین پارکینگ در سطح کمتر از یک واحد با شرح مصوبات سال گذشته بلامانع باشد.
ارجمندکرمانی رای دیوان عدالت اداری را مانع این مصوبه عنوان و تاکید کرد: ضرورت دارد شان شورای شهر برای عدم ورود به ریالی کردن کسر یا حذف پارکینگ حفظ شود.
به اعتقاد وی مصوبه ای که با رای دیوان عدالت اداری نقض شده قابل استناد نیست.
سپس مشرفی به عنوان مخالف این پیشنهاد، تصریح کرد: پیشنهاد شده بود بخش خصوصی در تامین پارکینگ های عمومی شهر کرمان مشارکت کند و شهرداری می تواند مبالغ اعشاری پارکینگ را در احداث پارکینگ های عمومی هزینه کند.
علی خدادادی نیز به عنوان موافق پیشنهاد با بیان این که قرار بود سازمان سرمایه گذاری شهرداری در این حوزه ورود کند گفت: با این حال بهتر است برای معوق نماندن مطالبات مردمی، مبلغ پارکینگ زیر یک واحد با نرخ مصوب سال گذشته محاسبه و اخذ شود.
وی با بیان این که رای دیوان عدالت اداری با تبصره 5 ماده 100 قانون شهرداری ها تناقض دارد افزود: اگرچه آرای دیوان عدالت اداری برای شورای شهر قابل احترام و استناد است اما شورا نیز وظیفه دارد برای تسهیل امور مردم مصوباتی را تصویب کند.
محمدجواد کامیاب نیز با بیان این که این مصوبه در راستای حل پرونده هایی که مدت زیادی معطل مانده تصویب شده گفت: پیشنهاد می شود در مهلت زمان سه ماهه، مشکل تامین پارکینگ بر اساس مصوبه سال 98 حل و هم زمان به پیشنهادات دیگر پرداخته شود.
فرشاد با بیان این که شورای شهر برای رفع مشکلات شهروندان راه حلی خواهد یافت گفت: کمیسیون معماری و شهرسازی شورا نیز به این نتیجه و مصوبه رسیده حال آن که دیوان عدالت اداری مصوبه ای را لغو کرده که در گذشته شاکی داشته است.
وی همچنین اظهار داشت: در صورت تایید هیئت تطبیق فرمانداری مشکلات شهروندان تا حصول راه حل بنیادی حل خواهد شد.
سیدمحمدرضا میرحسینی با اشاره به بررسی چندین طرح در کمیسیون معماری، شهرسازی و حاشیه نشینی گفت: کمبود پارکینگ باید در قالب مشارکت بخش خصوصی تامین شود.
وی با بیان این که شکل تامین پارکینگ در نقاط مختلف شهر باید متفاوت باشد افزود: این موضوع می تواند به صورت اخذ سند یا مشارکت در ساخت پارکینگ در مناطق مختلف شهر کرمان اجرا شود.
در ادامه پیشنهاد کمیسیون معماری وشهرسازی با مخالفت اعضای شورا و جهت بررسی و کارشناسی بیشتر به این کمیسیون برگشت.
-جایگزینی تابلوهای جدید شهری
رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و سلامت از موافقت این کمیسیون با پیشنهاد شهرداری مبنی بر جایگزینی تابلوهای جدید شهری با قابلیت نصب بنر خبر داد و خاطرنشان کرد: این کار در راستای ساماندهی و زیباسازی سیماومنظر شهری است و از طریق فراخوان عمومی صورت می گیرد.
علی خدادادی با بیان این که این مصوبه برای شهرداری بار مالی ایجاد نمی کند اظهار داشت: با این حال اما برای شهرداری درآمدزا است.
وی همچنین با اشاره به اعطای سند مالکیت زمین آرامستان به شهرداری از سوی راه و شهرسازی گفت: در این سند مشخص شده بخشی از آن متعلق به ارتش است که امید است این تعارض در نشست با استاندار حل شده و آرامستان جدید تا پایان سال به بهره برداری برسد.
خدادادی با بیان این که هیچ درختی در جنگل قطع نشده افزود: اما به هیچ عنوان در هیچ جای پردیسان قائم امکان دفن میت وجود ندارد.
سپس زهرا لری با اشاره به خواست مردم کرمان مبنی بر عدم دفن میت در بین درختان گفت: در هر صورت ایجاد سازه قبر باعث آسیب به درختان جنگل دست کاشت می شود.
رییس شورا نیز با بیان این که با بهره برداری از آرامستان جدید، این مسایل حل می شود گفت: سال ها مذاکراتی درباره آرامستان صورت گرفته و خدماتی نیز در این زمینه انجام شده اما در نهایت آرامستان باید تکمیل شود.
فرشاد حفظ تنها جنگل دست کاشت کشور را خواسته مردم کرمان دانست و افزود: ضروری است آرامستان جدید علی رغم همه موانع و مشکلات به بهره برداری برسد.
همچنین رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل بر ضرورت تکمیل پروژه بهسازی میدان شهدا (مشتاق) تاکید کرد و گفت: این پروژه سنتی، کار مشترکی بین شهرداری، میراث فرهنگی و سازمان همیاری ها است.
محمدجواد کامیاب با اشاره به پیشرفت نهایی پروژه افزود: پیشنهاد می شود در صورت اتمام خدمات برق، بدهی پیمانکار طبق آخرین صورت وضعیت پرداخت شود.
در ادامه رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار از ارسال 12 مصوبه به این کمیسیون خبر داد که مورد موافقت اکثریت اعضای شورا قرار گرفتند.
-توانمندسازی بانوان کرمانی
رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان نیز با اشاره به تشکیل چهار کمیسیون تخصصی در زمینه امور مرتبط با بانوان گفت: این کار در راستای توجه ویژه شورای پنجم به بانوان کرمانی صورت گرفته است.
زهرا لری با تقدیر از معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری افزود: آموزش و راه اندازی کارگاه های تولیدی در راستای توانمندسازی و کارآفرینی بانوان در اولویت کاری معاونت فرهنگی شهرداری قرار گرفته است.
وی با اشاره به مشارکت خانه های فرهنگ و فرهنگسراها در توانمندسازی بانوان کرمانی اظهار داشت: ضروری است شهرداری محل دائمی را به عرضه و فروش تولیدات خانگی بانوان و تقویت اقتصاد خانواده اختصاص دهد.
سپس رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان اطلاع رسانی در حوزه خدمات فرهنگی اجتماعی شهرداری را ضروری دانست و گفت: پیشنهاد می شود پیشرفت سال های اخیر فعالیت های فرهنگی و اجتماعی از طریق رسانه های مختلف و تبلیغات شهری منعکس شود.
احمد حسن زاده مسائل فرهنگی و اجتماعی را از ارکان مهم توسعه شهری عنوان و تاکید کرد: در این کمیسیون مقرر شد کمیته اطلاع رسانی برای جمع بندی مسائل اجتماعی و جمع آوری مجموعه پیشنهادات و خدمات صورت گرفته در شورا تشکیل شود.
وی همچنین خواستار بررسی مشکلات و معضلات اجتماعی پساکرونا و ارائه سیاست های شورا و شهرداری در این زمینه شد.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر کرمان

    منبع خبر

    شورای شهر کرمان

    شورای شهر کرمان یک شورای شهر در شهر کرمان می باشد

      نظرات