افزایش تولید زباله های خانگی / لزوم جداسازی پسماندهای قابل بازیافت

افزایش تولید زباله های خانگی / لزوم جداسازی پسماندهای قابل بازیافت

معاون خدمات شهری شهرداری سیرجان از افزایش میزان تولید زباله های خانگی در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

فرهاد افصحی با اشاره به افزایش قابل ملاحظه تولید پسماندهای شهری، جداسازی پسماندهای قابل بازیافت را امری ضروری برشمرد و افزود: روند جمع آوری زباله یکی از مهمترین اقدامات حوزه معاونت خدمات شهری است که توسط سازمان مدیریت پسماند طبق روال معمول انجام می شود و همشهریان نیز باید نسبت به جداسازی زباله های خشک، تر، شیشه ها و موادقابل بازیافت دقت بیشتری داشته باشند؛ ضمن اینکه با توجه به استفاده و تولید پسماند کاغذ در ادارات، تعبیه مخازن جداسازی کاغذ در این مکان ها در راستای نهادینه کردن فرهنگ جداسازی کاغذ از زباله و بازیافت این زباله های کاغذی نقش موثری در جلوگیری از قطع درختان و حفظ منابع طبیعی دارد و ضروری است که فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا از ادارات آغاز شود.

وی افزود: روند حضور مردم در منزل به منظور جلوگیری از شیوع کرونا و قرنطینه خانگی سبب شده تا تولید زباله خانگی به طور روزانه بالغ بر 120 تن افزایش پیدا کند.
در ادامه همچنین مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند بیان کرد: جمع آوری زباله بر اساس برنامه از پیش تعیین شده در تمام سطح شهر با استفاده از 36 کامیون حمل زباله از ساعت 9 شب تا 8 صبح انجام می شود و شهروندان ضمن رعایت اصول بهداشتی در خصوص نحوه نگهداری زباله، به جز ساعات اعلام شده از قرار دادن زباله خارج از محل تعبیه شده خودداری کنند.

علی رضایی همچنین افزود: روند جمع آوری و حمل نخاله های ساختمانی از سطح شهر با مراجعه شهروندان به سازمان مدیریت پسماند و پرداخت هزینه انجام می شود که در این رابطه از ابتدای سالجاری بیش از 150 تن نخاله ساختمانی از سطح شهر جمع آوری شده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری سیرجان

    منبع خبر

    شهرداری سیرجان

    شهرداری سیرجان یک شهرداری در شهر سیرجان می باشد

      نظرات