بررسی آخرین نامه ها و مصوبات کمیسیون های داخلی شورای اسلامی شهر ساری

بررسی آخرین نامه ها و مصوبات کمیسیون های داخلی شورای اسلامی شهر ساری

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ساری، در این جلسه که از ساعت 16 روز  شنبه 10 خردادماه 1399 با حضور اکثریت اعضاء و معاونین اداری و مالی و خدمات شهری شهرداری ساری و اصحاب رسانه برگزار شد، آخرین نامه ها و مصوبات کمیسیون های داخلی شورا مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

علیجان شمشیربند رئیس شورای اسلامی شهر ساری:
نام بوستان بانوان تغییر نکرده است

علیجان شمشیربند رئیس شورای اسلامی شهر ساری در این جلسه گفت: پس از افتتاح بوستان بانوان سوالاتی در رابطه با تغییر نام آن مطرح بود که باید در اینجا تصریح کنم هیچ تغییری حاصل نشد البته دوستان نظراتی داشتند که بیان کردند اما این پارک در شورای چهارم مصوب و توسط شهردار وقت پایه گذاری و بخش اعظم کارش در آن دوره انجام شد و شهردار کنونی نیز آن را تکمیل کرد و نام آن همان پارک بانوان هست چون چیزی که در گذشته تصمیم گرفته شد برهمان منوال باقی است و باید آنرا محترم شمرد.

وی به بازگشایی مجلس یازدهم اشاره کرد و ضمن تبریک به منتخبین مردم مخصوصاً نمایندگان استان مازندران و دو نماینده ساری و میاندورود آقایان زارعی و بابایی افزود: من پیامی بمناسبت بازگشایی مجلس یازدهم صادر کردم و در آن ضمن تشکر از نمایندگان گذشته تأکید نمودم پروژه های اساسی که در شهر مرکز استان در دستور کار قرار دارد از جمله نیروگاه زباله سوز، فاز دوم بوستان ملل، پارک جنگلی کوهستانی سکوتپه، پروژه پل تا پل، میانگذر شمالی، زیرگذر میدان امام خمینی (ره)، پیاده راه حد فاصل میدان ابن شهرآشوب تا ساعت و بازگشایی قارن که امیدواریم با حمایت نمایندگان محترم به سرانجام برسد.

شمشیربند یادآور شد: کمتر از یکسال تا پایان دوره پنجم شورا فرصت داریم انتظار این است مدیران مازندرانی فعال در سطوح ملی در هر جایی که هستند دست ما را بگیرند تا پروژه هایی که با توانمندی مدیریت شهری گذشته شروع شده و مدیران فعلی نیز عزم خود را برای اتمام آنها جزم نموده اند آماده و تحویل مردم شود.

وی افزود: از استاندار محترم توقع داریم علاوه بر کمک ها و حمایت هایی که تاکنون از مرکز استان داشته اند، یک گام ویژه دیگر بردارند. همچنین مدیران ملی نظیر آقای عبوری کمک کنند با محوریت مدیریت شهری سرمایه کلان نهفته در کشور را به این سمت سوق بدهند.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری خاطرنشان کرد: دولتمردان تاکنون به قول هایی که دادند عمل نکردند. انتظار از نمایندگان این هست که پیگیری کنند و برای ساری آورده داشته باشند حداقل این پروژه های نامبرده به سرانجام برسد. البته پروژه ها بزرگ هست قطعاً ظرف یکسال تمام نخواهد شد اگر بخشی از آن الان انجام شود ان شاالله مدیران بعدی آن را ادامه خواهند داد.

وی به جلسه هیأت رئیسه شورا با شهردار و معاونان شهرداری در خصوص رفع کاستیه ای بوستان ولایت اشاره کرد و تصریح نمود: در مذاکرات انجام شده قرار شد مشکل برق بوستان ظرف یک ماه حل شود اما با انقضای این مدت هنوز کاری صورت نگرفته و لذا تأکید ما این هست که شهرداری عملاً پای کار بیاید.

سید علی آقامیری عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر ساری:
پارک جنگلی کوهستانی سکوتپه بعنوان یک سرمایه حفظ شود

سید علی آقامیری عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر ساری با تأکید بر ضرورت حفظ پارک جنگلی کوهستانی سکوتپه به عنوان یکی از سرمایه های شهر ساری خاطرنشان کرد: بر اساس قراردادنامه ای که سال 96 تنظیم گردید، حراست و نگهداری از پارک 1260 هکتاری سکوتپه به شهرداری واگذار شد که البته برای انجام چنین کار مهمی می بایست شیوه نامه ای تدوین می گردید اما ظاهراً این کار صورت نگرفت و متأسفانه تخلفات عدیده ای در جهت تخریب و ایراد خسارت به این پارک انجام شد که شهرداری از آن با خبر نیست.

وی گفت: متخلفین در حال تعرض به زمین های ملی هستند و حتی خاک جنگل را می برند در حالی که از محورهای مختلفی به این پارک جنگلی راه دسترسی وجود دارد اما هیچ نگهبانی آنجا نیست و اداره جنگل بانی هم مدعی است که این پارک تحویل شهرداری شده و منابع طبیعی هم در رابطه با لزوم حفظ آن مکاتباتی با شهرداری نموده است.

آقامیری تصریح کرد: اگر قرار است این سرمایه برای شهر حفظ شود باید مفاد قراردادنامه رعایت گردد لذا تأکیدم این است در این رابطه کاری اساسی صورت گیرد.

علی اکبر زلیکانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری:
پارک سیکوتپه به بهترین مکان تفریحی ساری تبدیل خواهد شد

علی اکبر زلیکانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه شهرداری برای آماده سازی پارک جنگلی کوهستانی سیکوتپه برنامه خوبی دارد، اظهار داشت: قرار است شهرداری با کمک سرمایه گذار بخش خصوصی آن را به بهترین مکان تفریحی شهر تبدیل نماید تا مورد استفاده شهروندان و مسافران قرار گیرد.

وی افزود: تذکرات آقای آقامیری در خصوص تعرض عده ای به پارک جنگلی کوهستانی سیکوتپه درست هست چراکه شهرداری برای فنس کشی این پارک هزینه های زیادی داده اما متأسفانه بخشی از فنس ها دیگر وجود ندارد لذا حراست از سرمایه های شهر ضرورتی انکارناپذیر می باشد.

کوروش یوسفی ساداتی عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر ساری:
شهرداری چه برنامه ای برای گردشگرپذیرتر شدن ساری دارد؟

کوروش یوسفی ساداتی عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه فصل تابستان در پیش است، گفت: برای اینکه ساری بعنوان مرکز استان در سالهای اخیر به قطب گردشگری تبدیل شود، تلاش های فراوانی صورت گرفته لذا شهرداری اعلام کند چه برنامه ای برای این فصل به منظور افزایش مسافرپذیری و گردشگرپذیری شهر دارد؟

وی روند صدور پروانه های ساختمانی در شهرداری ساری را نامناسب خواند و با انتقاد از آن گفت: صدور پروانه در شهرداری در دور تسلسل گیر می کند. من چندین پرونده را سراغ دارم که صدور پروانه های آنها 15 ، 16 ماه می شود متوقف شده است و با توجه به اینکه شورای شهر عوارض صدور پروانه را به منظور تشویق سازندگان در سال 99 افزایش نداده است، این مورد مغایر با سیاست های شورا می باشد و لذا انتظار می رود اصلاحات لازم صورت گیرد.

یوسفی با تبعیض آمیز خواندن برخوردها در شهرداری با رانندگان استیجاری گفت: چرا باید راننده استیجاری که 5 ، 6 سال سابقه کار در شهرداری دارد بیمه نشده باشد و بلاتکلیف رها شود؟

قاسم قاسمی عضو شورای اسلامی شهر ساری:
هزینه های شهرداری باید بر اساس بودجه مصوب باشد

قاسم قاسمی عضو شورای اسلامی شهر ساری در این جلسه گفت: شهرداری باید بر اساس برنامه های پیوست بودجه مصوب هزینه کند چرا که خروج از برنامه مشکل ساز خواهد شد.

وی افزود: در رابطه با نامه ای که برای دریافت تسهیلات در این جلسه مطرح شد باید اشاره کنم که سقف تسهیلات نیز در بودجه پیش بینی شده و اگر قرار است بیش از سقف باشد باید بودجه اصلاح شود.

قاسمی اذعان داشت: درآمدهای شهرداری در دو ماهه اول امسال باید بصورت نقطه ای با درآمد مدت مشابه سال قبل مقایسه و هزینه های ثابت مشخص و همچنین ریز آنالیز پرداخت ها به شورا ارائه گردد.

وی همچنین درخصوص پارک جنگی کوهستانی سیکوتپه نیز بیان داشت: شهرداری باید قبل از اتمام قرارداد، تقاضای تمدید را به منابع طبیعی ارائه می کرد.

اسفندیار عشوری رئیس کمیسیون مشارکت و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر ساری:
شهردار و معاونین نمی توانند دستور پرداخت از محل بودجه سازمان ها بدهند

اسفندیار عشوری عضو شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه شهردار فقط رئیس شورای سازمان های تابعه هست، افزود: شهردار و یا معاونان ایشان نمی توانند از محل بودجه سازمان ها دستور پرداخت بدهند و اگر این کار صورت گیرد تخلف است.

وی گفت: سازمان ها موظفند در حدود بودجه مصوب خود هزینه کنند مگر اینکه هیأت مدیره مصوبه ای ارائه کند که در آن صورت سازمان باید آن را به شهرداری اعلام نماید.

سعید نجاریان ساروی عضو شورای اسلامی شهر ساری:
شهرداری گزارشی از پیشرفت پروژه های عمرانی مصوب سال 99 ارائه دهد

سعید نجاریان عضو شورای اسلامی شهر ساری در این جلسه با بیان اینکه وارد سومین ماه از سال 99 شده ایم گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی باید اکثر پروژه های عمرانی در شش ماهه نخست سال اجرا شود از شهرداری می خواهم گزارشی از پیشرفت فیزیکی پروژه هایی که در بودجه مصوب سال 99 برای آنها ردیف اعتباری تعیین شده است، ارائه نماید.

وی با اشاره به دریافت گزارش های مردمی متعدد در خصوص وجود دست اندازها و چاله ها در معابر و لزوم اقدام شهرداری های مناطق برای لکه گیری ها گفت: شایسته است شهرداری ساز و کاری را تهیه کند تا بر اساس آن گزارش های مردمی رسیده به سامانه 137 توسط واحدهای مربوطه در شهرداری در اسرع وقت رسیدگی شوند.

سید مسعود مدینه عضو شورای اسلامی شهر ساری:
دریافت تسهیلات شهرداری باید بر اساس راهکار قانونی مصوب شود

سید مسعود مدینه عضو شورای اسلامی شهر ساری در خصوص درخواست مصوبه دریافت تسهیلات از سوی شهرداری تأکید کرد: شورا برای اخذ تسهیلات از سوی شهرداری راهکار مشخصی تنظیم نموده است که بر اساس آن میزان وام مورد درخواست، شکل قرارداد و نحوه بازپرداخت و ضمانت آن باید حتماً مشخص باشد تا تصمیم گیری در مورد آن از سوی شورا ممکن باشد.

وی افزود: اگر قرار است از محل تسهیلات مطالبات پیمانکاران پرداخت گردد باید معلوم شود که در قالب ردیف بودجه ای بوده با خیر که اگر بود باید ردیف آن نیز مشخص شود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر ساری

    منبع خبر

    شورای شهر ساری

    شورای شهر ساری یک شورای شهر در شهر ساری می باشد

      نظرات