جلسه هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر ساری با حضور هیأت امنای آستانه امامزاده عباس (ع)

جلسه هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر ساری با حضور هیأت امنای آستانه امامزاده عباس (ع)

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرساری، اعضای هیأت امنای آستانه امامزاده عباس (ع) در بیان مشکلات اهالی این منطقه اعلام داشتند در زمان تملک اراضی، منازل و مغازه هایی که در طرح بازگشایی خیابان 20 متری در سال 1396 وجود داشته است، مسجدی به مساحت 157 متر مربع تخریب و بنابر توافقات صورت گرفته مقرر شد مسجد جدیدی با همان مساحت  توسط شهرداری ساری احداث شود اما با وجود گذشت سه سال از آن زمان، هنوز اجرایی نشده و دلیل این امر از سوی شهرداری ساری عدم وجود مصوبه از جانب شورای اسلامی شهر عنوان می شود.

علیجان شمشیربند رئیس شورای اسلامی شهر ساری در این جلسه بازگشایی خیابان امامزاده عباس (ع) را برآورده شدن آرزوی دیرینه مردم ساری و به ویژه اهالی این منطقه دانست و اظهار داشت: این اتفاق خوب در شورای چهارم شهر ساری و در زمان آقای عبوری رخ داد اما طبعاً هر کار بزرگ ممکن است با ضعف هایی همراه باشد.

وی با بیان اینکه مصوبه بازگشایی خیابان امامزاده عباس (ع) در دوره قبلی شورا صورت گرفته و برای احداث مسجد نیاز به مصوبه جدیدی نمی باشد، افزود: ما کاری به مدیریت قبلی و فعلی شهرداری نداریم و معتقدیم تعهدی که به مردم از سوی شهرداری داده شده باید محقق شود بنابراین شورای شهر پیگیری لازم را تا اجرایی شدن این پروژه انجام خواهد داد.

سید علی آقامیری عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر ساری نیز با تأکید بر اینکه شهرداری باید به وظایف ذاتی خود در اجرای تعهدات به شهروندان عمل کند، گفت: ساخت مسجد حق اهالی امامزاده عباس و زائران آن آستانه مبارکه بوده که پس از بازگشایی خیابان باید در اسرع وقت اجرایی می شد.

وی افزود: هیچ یک از اعضای 9 نفره شورا با اجرای این طرح مخالفتی نداشته و همگی متفق القول بر انجام آن اصرار دارند و بر همین اساس قطعاً پیگیری لازم را انجام خواهیم داد تا عملیات احداث این مسجد به زودی آغاز شود.

کوروش یوسفی ساداتی دیگر عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر ساری هم در این جلسه با بیان اینکه بازگشایی خیابان امامزاده عباس (ع) تا قبل از شورای دوره چهارم شهر در حد حرف و شعار بود، گفت: مدیریت شهری در آن دوره عزم خود را برای انجام این پروژه بزرگ جزم کرده بود و الحمدلله توانست آن را اجرایی نماید.

وی با بیان اینکه در سالهای اخیر در جلسات مرتبط با موضوع بازگشایی امامزاده عباس (ع) و حتی در آئین افتتاحیه این بازگشایی حضور نداشته است، گفت: تعلل چهارساله در احداث مسجد پذیرفته نیست اما اطمینان دارم اگر پروژه در همان سال آغاز و با پیشرفت 20 درصدی همراه می شد، خیرین پای کار می آمدند و در نتیجه مسجدی در شأن و منزلت اهالی و زائران امامزاده عباس (ع) احداث می شد.

یوسفی افزود: در حالی که شاهد افتتاح چندین پروژه با اولویت سطح پایین در سطح شهر در سالهای اخیر بوده ایم اما پروژه های مهمی همچون پل تا پل روی زمین مانده است و حالا هم پروژه ی مسجد امامزاده عباس (ع) باید در دستور کار شهرداری قرار بگیرد.

گفتنی است، در پایان این جلسه مقرر شد رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا جلسه ای را در خصوص حل مشکل ساخت مسجد در مجاورت آستانه امامزاده عباس (ع) با حضور شهردار تشکیل داده و تصمیمات مقتضی را در این زمینه اتخاذ نموده و اقدام لازم صورت پذیرد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر ساری

    منبع خبر

    شورای شهر ساری

    شورای شهر ساری یک شورای شهر در شهر ساری می باشد

      نظرات