پایداری شبکه برق و گذر موفق از پیک تابستان باهمراهی مشترکان میسر است

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت: گذر موفق از پیک سال 99 با همراهی مشترکین و وصول مطالبات میسر است.

مهندس محمد اله داد در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد،بابیان این مطلب افزود: فعالیت‌های مدیریت مصرف در حوزه برق تشویق محور است چرا که نرخ برق به گونه‌ای نیست که مشترکان برق برای کاهش مصرف برق انگیزه لازم را داشته باشند.


نرخ فروش برق در بخش مصارف کشاورزی زیان ده است

وی با اشاره به اینکه نرخ فروش برق در بخش مصارف کشاورزی نرخ کاملا زیان ده است که صرفا با حمایت از کشاورزان این نرخ تعیین شده است،افزود:کشاورزان در ساعات اوج مصرف برق نسبت به خاموش کردن پمپ‌های آب اقدام و در بقیه ساعات آن روز، برق به‌صورت مجانی تحویل مشترکین مورد نظر داده شود.

وی بابیان اینکه کشاورزانی که در ساعت اوج مصرف برق، چاه‌های کشاورزی خود را خاموش کنند و در این صورت می‌توانند در 20 ساعت بعدی از برق رایگان استفاده کنند،افزود:در سال گذشته با همکاری 1027 مشترک کشاورزی 16.7 مگاوات در مصرف برق صرفه‌جویی در استان مرکزی صورت گرفته است و پاداشی به مبلغ 5 میلیارد و 100 میلیون ریال در صورتحساب برق آنان لحاظ شده است.

وی بااشاره به اینکه 349 مشترک همکار صنعتی همکار به میزان 97 مگاوات در کاهش مصرف با شرکت توزیع همکار داشتند افزود: 44 میلیارد و 700 میلیون ریال پاداش از طریق بخشودگی صورتحساب برق به آنها پرداخت شد.

مهندس اله داد بیان کرد: 157 مشترکین اداری و سایر مصارف برنامه ریزی شده با پاداشی به مبلغ یک میلیاردو 20 میلیون ریال در طرح های پیک سایی شرکت توزیع برق شرکت کردند.

پیش بینی افزایش دما و مصرف برق در تابستان سال جاری

وی بابیان اینکه در تابستان با افزایش دما ،به ازای افزایش هردرجه دمای هوا ، 800 مگاوات مصرف برق در کشور افزایش می یابد،افزود: که بنابر پیش بینی کارشناسان سازمان هواشناسی شاهد افزایش دما در سال جاری نیز خواهیم بود ،.

85 درصد از مشترکین الگوی مصرف برق را در سال گذشته رعایت کردند

مهندس اله داد بیان کرد:پیک سال 98 در استان ساعت 12 روز 31 تیربا دمای هوای 35 درجه به میزان 919 مگاوات بوده که در صورت عدم همکاری و صرفه جویی مشترکین این عدد به 977 می رسیدکه 85 درصد از مشترکین الگوی مصرف را در سال گذشته رعایت کردند.

وی در بخش دیگر از سخنانش تصریح کرد: اولین رویداد علمی "ایده شو " با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش ، پارک علم و فناوری و ... ویژه دانش آموزان متوسطه استان برای جمع آوری و ارائه صحیح ایده های نوآورانه در زمینه استفاده بهینه از حامل های انرژی ، پرورش ایده ها جهت تبدیل به محصول و روشهای کاربردی برگزار و 100 ایده استانی منتخب شد.

70 درصد مصرف برق استان مرکزی در حوزه‌های مولد مصرف می‌شود

مهندس اله‌داد با اشاره به اینکه مشترکین برق استان مرکزی ترکیبی از مشترکین صنعتی، کشاورزی و خانگی است، اظهار کرد: 40 درصد از انرژی برق استان را به مشترکین بخش صنعت و 30 درصد را به بخش کشاورزی تحویل می‌دهیم وبه عبارتی 70 درصد از برق استان در حوزه‌های مولد مصرف می‌شود .

امکان افزایش پیک بار شبکه برق به علت فعالیت صنایع و صنوف پس از شیوع ویروس کرونا

وی بابیان اینکه در زمان شیوع ویروس کرونا بسیاری از فعالیت های تجاری وصنایع تعطیل بود که احتمالا در تابستان کسبه با رشد فعالیت ها، عقب ماندگی فعالیت گذشته را جبران خواهند کرد ،بنابراین افزایش مصرف در پیک مصرف تابستان را خواهیم داشت .

مهندس اله داد تصریح کرد:همچنین با تورم ایجاد شده در سبد خانوار ،نرخ برق رشد 7 درصدی داشته است و سایر کالا ها رشد بسیاری داشته است که این موارد باعث می شود هزینه بهای برق در سبد خانوار ناچیز می باشد که همین امر نیز باعث افزایش مصرف برق می شود .

تعویض کولرهای گازی فرسوده و پرمصرف

وی ادامه داد:تجهیزات سرمایشی پرمصرف یکی از عوامل اصلی وقوع پیک بار در کشور است، نباید فراموش کرد که قیمت پایین برق در ایام پیک، انگیزه مشترکین برای اصلاح و تبدیل وسایل سرمایشی خود به تجهیزات کم‌مصرف را کاهش می‌دهدکه در این میان دولت می‌تواند با حمایت از تولید وسایل سرمایشی پربازده و کم‌مصرف به تولید این اقلام با قیمت تمام‌‌شده پایین کمک کند .

تاکید مقامات استانی بر دریافت 20تا30درصد مطالبات توزیع برق مرکزی

وی همچنین با اشاره به سخنان استاندار بابیان اینکه زیرساخت برق در زمینه وصول مطالبات شرکت توزیع برق که باید به صورت مستمر و جدی باشد به نحوی که تا پایان خرداد ماه 20 تا 30 درصد مطالبات معوقه معادل 40 میلیارد تومان وصول شود،افزود: زیرساخت برق در سال جهش تولید باید حمایت و تقویت شود.

ارائه تامین برق پایدار با وصول مطالبات میسر است

وی ادامه داد: تامین منابع برق از محل هزینه‌های برق مصرفی و وصول مطالبات است که از این لحاظ با چالش روبرو هستیم

همچنین مهندس اله داد با اشاره به سخنان وزیر نیرو در جریان سفر یک روزه به استان مرکزی نیز خاطرنشان کرد:در موضوع کرونا صنعت آب و برق در حد تحمل خود در راستای خدمات رسانی و دریافت بهای آب و برق استمهال را قائل شد، اما اواخر اردیبهشت ماه سقف این تحمل است و مسلما با گرم شدن هوا و افزایش مصرف نباید استمرار خدمات رسانی با مشکل مواجه شود، بر همین اساس مصرف کنندگان نیز باید به وظایف خود عمل کنند.

مطالبات معوقه شرکت توزیع برق استان مرکزی از مشترکان به 180 میلیارد تومان رسید

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: شیوع بیماری کرونا در این استان سبب معوق شدن بدهی مشترکان برق شده که این رقم به 180 0میلیارد رسیده است .

محمد اله‌داد افزود: از این میزان، 45 میلیارد تومان بدهی مشترکان برق خانگی، 30 میلیارد تومان بدهی مشترکان بخش کشاورزی، 48 میلیاردتومان بدهی مشترکان صنایع ، 29 میلیارد تومان بدهی دستگاه های اجرایی به ویژه شهرداری ها و 23 میلیارد تومان مشترکان بخش تجاری است.

اقدامات توزیع برق مرکزی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا ،علاوه بر ارتباط تصویری مدیران ارشد شرکت با شهروندان ،اپراتورهای مرکز 121 توزیع برق استان مرکزی در منزل به تماس گیرندگان از طریق ( contact center) پاسخ می دهند، افزود: امید است این خدمات راهی موثر برای پاسخگویی به سوالات و مشکلات هم استانی ها در این شرایط حساس باشد.

مهندس اله داد همچین با اشاره به حذف قبض کاغذی برق در مهرماه سال گذشته ،خاطرنشان کرد: هرچند هزینه پیامک ارسالی به مشترکان بسیار پرهزینه است اما این امر در زمان شیوع بیماری کرونا نقش بسزایی در کاهش انتشار این ویروس داشته است.

وی با اشاره به اینکه این خدمت «پاسخگویی در منزل» بر اساس مصوبه پدافند زیستی مبنی درصد کاهش حضور کارکنان در محل کار بیان کرد: در زمان های بحران که امکان مراجعه اپراتورها به مرکز پاسخگویی میسر نیست، با استفاده از این قابلیت می توان به ارایه خدمات پرداخت و حتی تعداد اپراتورهای پاسخگو را افزایش داد.

سرقت کابل چالش جدی صنعت برق

مهندس اله داد سرقت کابل برق مشکلی است که به تخریب بی مهابای تاسیسات برق منجر می شود و آمار آن رو به افزایش است، بیان کرد: علیرغم سرقت کابل در نقاط مختلف شهری و روستایی ومطالبات و بدهی های گسترده از مشترکین ،صنعت بزرگ ، برق حتی با عدم پرداخت به موقع دستمزد کارکنان خود در تمام فصول گرم و سرد سال با تامین برق مستمر و پایدار برق جریان زندگی را در خانه های هموطنان روشن نگه می دارد .

لینک اصل خبر در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی

    منبع خبر

    شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی

    شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی

    شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی یک شرکت در شهر اراک می باشد

      نظرات