اقدام کم سابقه در برق خوزستان/خط چهار مداره بجای دو مداره نشست

اقدام کم سابقه در برق خوزستان/خط چهار مداره بجای دو مداره نشست

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان با بیان اینکه عملیات احداث خط چهار مداره خروجی پست مهزیار اهواز به پایان رسید، بیان کرد: با جمع آوری خط دو مداره تک سیم قدیمی و جایگزینی آن با خط چهار مداره دو سیمه، اقدام کم سابقه ای در برق خوزستان انجام شده است.
به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان؛ محمود دشت بزرگ اظهار کرد: خط چهار مداره خروجی پست مهزیار ( از پست 400 کیلو ولت مهزیار تا پست 132 کیلو ولت سپنتا) که عملیات آن به پایان رسیده 16 کیلومتر طول دارد و برقدار شده است.
وی ارزش سرمایه گذاری این پروژه را بالغ بر 170 میلیارد ریال اعلام و افزود: با برچیده شدن خط دو مداره و جایگزینی خطوط چهار مداره یک کار اقتصاد مقاومتی در این پروژه انجام شده و ظرفیت انتقال برق در همان کریدور دو برابر افزایش پیدا کرده است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان اجرای این پروژه را باعث پایداری برق مصرفی بخش های مختلف و رونق کشاورزی در منطقه جنوب غرب اهواز دانست و گفت: تامین انرژی پست های 132 کیلو ولت گلدشت و سپنتا و افزایش انتقال ظرفیت شبکه 132 کیلو ولت از دیگر اهداف بهره برداری خطوط چهار مداره خروجی پست مهزیار بوده است.
دشت بزرگ تاکید کرد: از مهرماه 98 تاکنون 125 کیلومتر مدار و 113 کیلومتر هادی پرظرفیت به بخش انتقال و فوق توزیع شبکه تحت نظارت این شرکت در استان های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد اضافه شده است.
تمام/

لینک اصل خبر در سایت شرکت مدیریت تولید برق نیروگاههای سیستان و بلوچستان

    منبع خبر

    شرکت مدیریت تولید برق نیروگاههای سیستان و بلوچستان

    شرکت مدیریت تولید برق نیروگاههای سیستان و بلوچستان

    شرکت مدیریت تولید برق نیروگاههای سیستان و بلوچستان یک شرکت در شهر زاهدان می باشد

      نظرات