با استفاده از توان سازنده های داخلی، برای دومین بار، استیم ایرهیتر ثانویه بویلر با استفاده از روش EXTRUDED  در تعمیرات میان دوره ای واحد ۴ نیروگاه طوس تعویض شد.

با استفاده از توان سازنده های داخلی، برای دومین بار، استیم ایرهیتر ثانویه بویلر با استفاده از روش EXTRUDED در تعمیرات میان دوره ای واحد ۴ نیروگاه طوس تعویض شد.

با اعمال تغییر در ساختار فین تیوب ها و همچنین هدرهای ورودی و خروجی با استفاده از روش EXTRUDED، در تعمیرات میان دوره ای واحد ۴ و برای دومین بار، سیستم ایرهیتر ثانویه بویلر با استفاده از توان سازنده های داخلی، توسط امور تعمیرات مکانیک تعویض شد.

با توجه به زمان و کارکرد استیم ایر هیتر واحد ۴، فین های نصب شده بر روی سطح لوله ها، آسیب دیده و باعث افت جریان هوا و کاهش هوای مصرفی در بویلر گردیده بود و به همین دلیل لوله های استیم ایر هیترها نیز به علت آسیب های ناشی از ضربه قوچ از محل جوش لوله ها دچار ترک شده بودند.
پس از انجام بررسی دقیق و کارشناسی در بررسی های اولیه و با تجربه تعویض اولین نمونه استیم ایرهیتر ثانویه طرح جدید در تعمیرات نیمه اساسی واحد ۲، برای دومین بار نیز به جای استفاده از تکنولوژی فین گذاری طرح G EMBEDDED از روش EXTRUDED استفاده شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق طوس، فین تیوب اکسترود به خاطر یکپارچگی فین که تمام سطح لوله اصلی را فرا گرفته است مقاومت مکانیکی لوله را افزایش داده و در مقابل خوردگی نیز مقاومت خوبی دارد. همچنین در فین تیوب اکسترود فین ها کاملا به لوله اصلی چسبیده اند و بین آنها هیچگونه مقاومت حرارتی وجود ندارند به همین علت این نوع از فین تیوب ها بازده حرارتی بالایی دارند. در طراحی جدید با تغییر روش فین گذاری علاوه بر افزایش راندمان تجهیز، مقدار OVERDESIGN از ۵ درصد به ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

خاطر نشان می شود کلیه مراحل طراحی این سیستم در امور تعمیرات مکانیک انجام شده است و از مزیت های مهم تعویض استیم ایر هیتر جدید می توان به استفاده از توانمندی داخلی قطعات صد درصدی ساخت شرکت های داخلی کشور عزیزمان اشاره نمود که قطعات بکارگیری شده عبارتند از:
لوله A179 ساخت سپاهان اصفهان
فین اکسترود ساخت شرکت آلومینیوم اهواز
لوله A106 مانسمان به قطر ۵۰۰ میلیمتر ساخت شرکت فولاد خوزستان
فلنچ St52 ساخت شرکت فولاد اکسین اصفهان
فولاد ۱۷Mn4 ساخت شرکت فولاد و لوله خوزستان

لینک اصل خبر در سایت شرکت مدیریت تولید برق طوس

    منبع خبر

    شرکت مدیریت تولید برق طوس

    شرکت مدیریت تولید برق طوس

    شرکت مدیریت تولید برق طوس یک شرکت در شهر مشهد می باشد

      نظرات