اراضی بایر بزرگ‌مقیاس و نبود طرح‌های تفصیلی، علت  ...

اراضی بایر بزرگ‌مقیاس و نبود طرح‌های تفصیلی، علت ...

اراضی بایر بزرگ‌مقیاس و نبود طرح‌های تفصیلی، علت بسیاری از مشکلات در مناطق کم‌برخوردار

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، احسان اصولی، ظهر امروز بنا به درخواست شهروندان از محله پورسینا و انتهای پورسینای 50 بازدید کرد.

وی در پایان این بازدید در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به محلی که آب چاه در آنجا جمع شده و مشکلاتی را ایجاد کرده است، اظهارکرد: متاسفانه برخی از ساکنان محل، از آب این چاه برای شستشوی وسایل نقلیه خود استفاده می‌کنند و در همین آب، کودکان نیز مشغول آب‌تنی بوده که از نظر بهداشتی با مشکلات بسیاری همراه است.

اصولی با تاکید بر اینکه آبگیر ایجاد شده هیچ ارتباطی با شهرداری ندارد چراکه در ملک شخصی واقع شده است، گفت: بازهم با این وجود، به همت شهرداری منطقه و بواسطه دغدغه محله و اهالی قرار شد طی 2 روز آینده این فضا با خاک پر و از عرض جوی کاسته شود.

وی افزود: شهرداری منطقه به زودی مکاتبه‌ای هم با مقام قضایی خواهد داشت تا مجوز لازم برای پوشاندن این آبگیر اخذ شود؛ تمهیدات لازم برای بخش بسیار اندکی هم که در معبر شهری واقع شده ظرف یک الی دو روز آینده اندیشیده خواهد شد.

اصولی خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل نبود طرح‌های شهری نمی‌توان تصمیم‌گیری و اقدامی اساسی انجام داد و لذا فعلا باید به روش‌های موقتی و کوتاه‌مدت برای حل مشکلات شهروندان بسنده کرد.

یکی از خواسته‌های شهروندان در این بازدید فضای ورزشی برای بازی و سرگرمی کودکان بود و رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد در این خصوص گفت: خوشبختانه در منطقه 6 شهرداری زیرساخت‌های ورزشی مناسبی داریم و اقدامات ارزشمندی هم انجاه شده است.

اصولی افزود: با این وجود، بنا به درخواست شهروندان، مقرر شد سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری با بررسی منطقه، اراضی مستعد برای ایجاد فضای ورزشی روباز را در حداقل زمان شناسایی کنند و امکانات و تجهیزات لازم فراهم آید.

وی با بیان اینکه در کنار آقایان، ورزش بانوان نیز اعم ورزش قهرمانی و همگانی مورد توجه قرار گرفته و سالن‌های ورزشی و استخرها نیز دارای شیفت بانوان هستند، گفت: پارک امید هم در این منطقه ایجاد و به بهره‌برداری رسیده که در اختیار بانوان قرار دارد.

اصولی خاطرنشان کرد: عزم شورای پنجم برای حل مشکلات و مسائل جدی است ولی برخی موضوعات پیچیدگی‌ها و بروکراسی‌های خاص خود را دارد که در طول زمان ایجاد شده ولی سعی خواهیم کرد تحت هر شرایطی به شکل کوتاه و بلندمدت تدبیر لازم اندیشیده شود و برنامه‌ریزی مناسب صورت گیرد؛ فعالیت دفاتر تسهیلگری از جمله اقدامات و برنامه‌هایی است که به شکل بلندمدت در دستورکار مدیریت شهری قرار گرفته و پیگیر دغدغه‌های شهروندان هستند.

وی در پایان گفت: بخش عمده مسائل و مشکلات در این مناطق، اراضی بایر بزرگ‌مقیاس هستند و نبود طرح‌های تفصیلی نیز مزید بر علت شده است؛ امیدواریم نهادهای ذی‌ربط هرچه زودتر به کمک شهرداری بیایند و گرهی از مشکلات شهروندان برطرف شود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات