فروش سیگار و مواد دخانی در دکه‌های مطبوعات ممنوع  ...

فروش سیگار و مواد دخانی در دکه‌های مطبوعات ممنوع ...

فروش سیگار و مواد دخانی در دکه‌های مطبوعات ممنوع شود/ آمار استفاده از دخانیات هرروز درحال افزایش است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، علیرضا شهریاری، در گفتگویی با اشاره به 31 ماه می، روز جهانی بدون دخانیات، اظهارکرد: متاسفانه دخانیات اعم از سیگار، قلیان و ... خیلی از افراد جامعه، بویژه نسل جوان را درگیر خود کرده و جای نگرانی دارد.

شهریاری، دخانیات را بستر آماده‌سازی و مقدمه‎‌ای برای گرایش افراد به سمت مواد مخدر دانست و گفت: آموزش عمومی و آگاه‌سازی از مضرات مصرف دخانیات باید از سنین پایه و از خانواده و مدرسه انجام شود.

وی با تاکید بر لزوم نقش‌آفرینی صداوسیما در این جهت و پرهیز از طبیعی جلوه دادن مصرف دخانیات در فیلم‌های مختلف، تصریح کرد: در کنار این اقدامات، خانواده‌ها نیز باید نقش نظارتی خود را به خوبی ایفا کنند ولی این نظارت، به معنی استفاده از ابزار زور و تحکمی نیست بلکه باید با آگاه‌سازی پیش برویم.

شهریاری با بیان اینکه شهرداری و سازمان اجتماعی و فرهنگی نیز در تبیین مضرات مصرف دخانیات، مواد مخدر و هشدار دادن به شهروندان نقش بسزایی دارد، افزود: دستگاه‌های متولی حوزه ورزش، جوانان و ... باید بستر و شرایط مناسب برای غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و جوانان را فراهم آورند تا اوقات خود را با روش‌های ناصواب پر نکنند.

نایب رئیس کمیسیون خدمات‌شهری، بهداشت و سلامت شورای شهر مشهد گفت: مناسبت‌هایی چون روز جهانی بدون دخانیات فرصت مناسبی برای ارائه آمار و طرح مسائل و مشکلات و چالش‌ها و دغدغه‌هاست.

شهریاری با بیان اینکه متاسفانه سن افراد استفاده‌کننده از مواد مخدر هرروز در حال کاهش است، تصریح کرد: دسترسی به سیگار و دیگر مواد دخانی بسیار راحت شده و به منظور کنترل این مهم، فروش این مواد در دکه‌های مطبوعات و همچنین مغازه‌های نزدیک مدارس باید ممنوع شود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات