چتر حمایت مدیریت شهری بر سر مجموعه‌داران و  ...

چتر حمایت مدیریت شهری بر سر مجموعه‌داران و ...

چتر حمایت مدیریت شهری بر سر مجموعه‌داران و موزه‎‌داران/ عملیات اجرایی باغ‌کتاب سال 99 آغاز می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، رمضانعلی فیضی، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با اشاره به جلسه اخیر کمیسیون که در آن شهرداری به ارائه گزارشی درخصوص برخی پروژه‌های حوزه فرهنگی شهر پرداخته است، اظهارکرد: در این جلسه 4 پروژه شاخص و مهم اعم از پردیس تئاتر شهر، گذر گلستان، حمایت از مجموعه‌داران و موزه‌داران بخش خصوصی و احداث باغ کتاب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

فیضی در ابتدا با اشاره به پروژه پردیس تئاتر شهر، گفت: همه افت‌وخیزها و موانع پیش آمده برای این پروژه برطرف شده و مصوبه شورای شهر باید با جدیت دنبال شود.

وی با بیان اینکه پروژه پردیس تئاتر شهر دارای فازهای مختلف است، افزود: با تلاش شهرداری، برخی از فازهای پروژه در نیمه نخست سال 1400 به بهره‌برداری خواهد رسید؛ سالن اصلی نیازمند تاسیسات ویژه‌ای بوده و سعی ما بر این است که این سالن هم به پیشرفت خوبی برسد.

** مجموعه‌داران و موزه‌داران ساماندهی می‌شوند

فیضی در ادامه با اشاره به موضوع حمایت از مجموعه‌داران و موزه‌داران بخش خصوصی نیز تصریح کرد: براساس تصمیم کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، مقرر شد تا در نزدیکی سالن تئاتر شهر، زمینی در اختیار این صنف قرار گیرد و شهرداری هم لایحه آن را باید ارائه کند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد افزود: مجموعه‌داران، صنفی هستند که نیازمند حمایت بوده و از سوی دیگر مکان مشخصی هم ندارند؛ این تمرکز صنفی موجب رفاه حال شهروندان و این صنف خواهد شد.

فیضی با بیان اینکه ساماندهی صنوف متعددی را در برنامه داریم و مجموعه‌داران و موزه‌داران نیز شامل این حمایت می‌شود، گفت: فعالان این صنف پیوسته از مدیریت شهری درخواست مساعدت داشتند و شهرداری نیز با حمایت شورا، به این موضوع ورود خواهد کرد.

** عملیات اجرایی باغ کتاب امسال آغاز می‌شود

«باغ کتاب»، محور دیگر صحبت‌های فیضی در این گفتگو بود و وی با اشاره به فرصت دوهفته‌ای شورا به شهرداری برای بررسی این موضوع و ارائه گزارش، تصریح کرد: فازبندی‌های پروژه و مکانیابی و ... در این مطالعه باید گنجانده شود تا بتوان امسال شاهد آغاز عملیات اجرایی پروژه باشیم.

فیضی خاطرنشان کرد: این پروژه جزو پروژه‌های فرهنگی اولویت‌دار بوده و پس از تکمیل مطالعات، وارد فاز اجرایی خواهد شد.

** ایمن‌سازی و مقاوم‎سازی گذر گلستان تا پایان سال 99

وی در ادامه به «گذر گلستان» اشاره کرد و گفت: این بازارچه که در مجاورت و روی کال قرار گرفته، نیازمند ایمن‌سازی است که باید با قوت و سرعت انجام شود و تا پایان سال 99 هم به اتمام برسد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد با بیان اینکه درخصوص بخش‌هایی که نیازمند زمینه‌سازی و برنامه‌ریزی هستند باید تدبیر شود، اظهارکرد: بخش‌هایی چون پاتوق فرهنگی و بسترهای مشابه نیز به این مجموعه اضافه خواهد شد.

فیضی در پایان گفت: امیدواریم شهرداری مشهد با سرعت و دقت در جهت اجرا و پیشبرد پروژه‌ها گام بردارد تا عموم شهروندان و مردم بتوانند از مزایای این طرح‌ها منتقع شوند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات