آغاز انجام اسکن اوراق پرونده های آب های زیرزمینی امورهای منابع آب...

مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای تهران از اسکن اوراق پرونده های آب های زیرزمینی امورهای منابع آب استان تهران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "مصطفی دهقان" با بیان این مطلب اظهار کرد: در راستای اهداف دولت الکترونیک و ایجاد بایگانی الکترونیکی پرونده های آب های زیرزمینی، پروژه اسکن اوراق پرونده های منابع آب زیرزمینی مجاز و فاقد پروانه (فرم یک) از محل اعتبارات طرح احیاء و تعادل بخشی در قالب عقد قرارداد  به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی افزود: با توجه به قدمت برخی از پرونده های آب های زیرزمینی و متعلق بودن برخی اسناد موجود در این پرونده ها مربوط به ۵ یا ۶ دهه گذشته، تعدادی از اوراق پرونده ها به مرور زمان دچار پوسیدگی شده و یا محتویات آن ها در حال پاک شدن می باشد که در این پروژه پیش بینی شده در مرحله نخست  اوراق مذکور ترمیم، پس از آماده سازی اسکن و سپس با رعایت دستورالعمل ابلاغی، اوراق اسکن شده کد گذاری و در سامانه ساماب بارگذاری گردند.

دهقان همچنین تصریح کرد: یکی از مزایای این اقدام، علاوه برنگهداری و ترمیم اوراق قدیمی و فرسوده، فراهم شدن قابلیت دسترسی آسان ومشاهده محتویات پرونده ها برای کلیه کاربران حوزه های صف و ستاد می باشد. همچنین در مواقع شیوع بیماری هایی مانند کرونا، روند رسیدگی به امور پرونده ها و کار ارباب رجوع دچار رکود می شود که با اجرای این پروژه کار رسیدگی به پرونده ها در فضای مجازی تسهیل می گردد.

وی با بیان اینکه این پروژه از اواسط اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده و پیش بینی شده تعداد ۱۵ هزار پرونده آب های زیرزمینی با حدود سه میلیون برگ سند مورد اسکن و کدگذاری قرار گیرد، یادآور شد: در حال حاضر پروژه مذکور با اسکن اوراق پرونده های امور منابع آب شهرستان های تهران، شمیرانات، ری و اسلامشهر آغازشده و مطابق برنامه زمان بندی شده پرونده های سایر امورهای تابعه نیز به تدریج در طول مدت ۱۸ ماه قرارداد، اسکن و پس از کدگذاری در بانک ساماب بارگذاری می گردند.

مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای تهران در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت پروژه مذکور، انتظار می رود در راستای پیشرفت بهتر پروژه و تحقق آن در زمان قرارداد، مدیران امورهای منابع آب با این دفتر و نیز پیمانکار طرف قرارداد همکاری لازم را به عمل آورند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات