طی مراسمی ششمین نیروگاه گازی لرستان برای تولید برق در شهرک صنعتی شماره ۲ بروجرد آغاز به کار کرد.

طی مراسمی ششمین نیروگاه گازی لرستان برای تولید برق در شهرک صنعتی شماره ۲ بروجرد آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق لرستان نیروگاه گازی الماس نیرو بروجرد با حضور استاندار لرستان و معاونین، نمایندگان مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی و مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان در آیین بهره‌برداری از این طرح گفت: این پروژه از جمله طرح‌های اقتصاد مقاومتی شرکت توزیع برق لرستان و توانیر است که در مدت زمان کمتر از ۳ سال به بهره‌برداری رسیده است.

مهندس فریدون خودنیا افزود: این نوع نیروگاهها به عنوان نیروگاههای پراکنده هستند که در مواقع اضطراری می‌توانند بصورت جزیره‌ای وارد مدار شوند.

وی با اشاره به اینکه این نوع نیروگاهها در محل‌هایی با مصرف برق بالا کاربرد دارند؛ اظهار داشت: با افتتاح این نیروگاه ۷ مگاواتی، ۶ نیروگاه را در مدار داریم.

وی اضافه کرد: نیروگاههای پراکنده لرستان با ظرفیت حدود ۴۳ مگاوات تولید فعالیت دارند که ۲۲ مگاوات تولید در استان داریم.

خودنیا لرستان را از نظر نیروگاههای تولید پراکنده در مقام نخست غرب کشور عنوان کرد و اظهار داشت: با بهره برداری از این طرح ۱۵ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده و برای راه‌اندازی نیروگاه‌های دیگر در لرستان هیچ محدودیتی نداریم.

مدیر عامل شرکت برق لرستان عنوان کرد: در استان توانایی صدور ۱۰ هزار پروانه نیروگاه خورشیدی را داریم که این نیروگاهها در پشت‌بام منازل نصب می‌شود که قابلیت بهبود اقتصاد مردم و تولید برق را دارند.

وی با اشاره به توان تولید هر منزل مسکونی تا۱۰ کیلو وات برق افزود: با خرید و نصب تجهیزات و راه‌اندازی بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان برای بهره‌برداری نیاز است که در کوتاه ‌مدت این آورده به سودآوری منجر می‌شود.

خودنیا جایگاه لرستان در حوزه نیروگاه‌های خورشیدی را رتبه ۱۲ در ۳۹ شرکت توزیع کشور عنوان کرد و گفت: موضوع نیروگاههای خورشیدی علاوه بر سودآوری اقتصادی برای استان می‌تواند در راستای کاهش مصرف و تولید انرژی نیز موثر باشد.

وی در پایان خواستار کاهش ساعات کار ادارات استان در تابستان شد و اظهار داشت: با کاهش ساعات کار ادارات در سال گذشته ۱۱ درصد پیک‌بار استان کاهش داشته است‌.

مدیر عامل شرکت الماس نیرو نیز گفت: این شرکت از سال ۸۸ شروع به فعالیت کرده و در این راه با مشکلاتی نظر تحریم ها و مواجه شده است.

وی تصریح کرد: همه دستگاههای اجرایی استان اعم از مدیران استانی، شهرستان و دستگاه قضا برای راه‌اندازی این طرح کمک کرده‌اند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان لرستان

    منبع خبر

    شرکت توزیع نیروی برق استان لرستان

    شرکت توزیع نیروی برق استان لرستان

    شرکت توزیع نیروی برق استان لرستان یک شرکت در شهر خرم آباد می باشد

      نظرات