موضوعات مرتبط با مدیریت شهری باید در اولویت های دوره جدید مجلس باشد

موضوعات مرتبط با مدیریت شهری باید در اولویت های دوره جدید مجلس باشد

رئیس شورای اسلامی شهرمشهد؛

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا حیدری، امروز و در ابتدای نود و سومین جلسه علنی شورای شهر، با آرزوی توفیق برای نمایندگان مردم در دوره جدید مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: موضوعاتی چون اشتغال، معیشت و سرمایه‌گذاری و همچنین موضوعات مرتبط با مدیریت شهری باید جزو اولویت‌های اصلی مجلس شورای اسلامی باشد.
وی افزود: در حال حاضر کلانشهرها، متاثر از شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، با تنگناهای جدی مواجه هستند لذا از مجلس انتظار داریم به این حوزه توجه ویژه و خاصی داشته باشند.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان این که منابع درآمدی پایدار شهرداری‌ها و مدیریت یکپارچه شهری، از جمله مطالباتی بوده که شوراهای سراسر کشور از دوره قبلی مجلس داشته‌اند بیان کرد: بخش‌هایی از این موضوع پیش رفته و بخش‌هایی نیز باقی ‌مانده که امیدواریم در دوره جدید به آن پرداخته شود.
حیدری خاطرنشان کرد: با حضور دو تن از نمایندگان مردم مشهد به عنوان رئیس و نایب رئیس مجلس امیدواریم شاهد توجه و عنایتی درخور مشهد؛ به عنوان یک شهر ملی و بین‌المللی باشیم.
وی با اشاره به ۱۴ خرداد، سالروز رحلت امام خمینی(ره) تصریح کرد: ۱۴ خردادماه ۶۸، یکی از تلخ‌ترین روزها برای ملت ایران بوده است، این روز فرصتی ارزشمند برای گرامیداشت و توجه به اندیشه‌ها و راهبردهای امام(ره) به ویژه در تشکیل حکومت و توجه به جمهوریت، اسلامیت و تعیین حق سرنوشت است.
رئیس شورای اسلامی شهرمشهد با اشاره به این که همواره تاکید حضرت امام(ره) برشعار «میزان، رای ملت است» بود، گفت: کاهش مشارکت مردم در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی، زنگ خطری بود که امام‌(ره) نسبت به آن هشدار داده‌ بودند و باید تدبیر مناسب در این خصوص اندیشیده شود.
حیدری بیان کرد: ما خود را متعهد به راه امام‌خمینی(ره) و انقلاب اسلامی می‌دانیم و اندیشه‌ها و تاکیدات ایشان پیوسته باید مورد توجه قرار بگیرد.
وی اضافه کرد: انتخاب مقام معظم رهبری، در سریعترین زمان ممکن، در روز ۱۴ خرداد نیز اقدام منحصر به فردی بود و شایسته است از مرحوم آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی نیز به نیکی یاد کنیم که با مدیریت شرایط، نگرانی‌های خلا جانشینی مرحوم امام(ره) را برطرف کردند.
رئیس شورای اسلامی شهرمشهد ضمن اشاره به قیام خونین ۱۵ خرداد، اظهار کرد: در این روز جنبشی کاملا مردمی و اثرگذار شکل گرفت و شهدای زیادی تقدیم انقلاب شدند و در مجموع ۱۵ خرداد، نقطه آغازی برای حرکت‌های انقلابی شد.
حیدری در ادامه به سوم ژوئن، روز جهانی دوچرخه‌سواری، نیز اشاره کرد و گفت: پیش از سال ۹۷ تنها ۱۳۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در مشهد ایجاد شده بود که این میزان تا پایان سال گذشته، به حدود ۱۸۰ کیلومتر افزایش یافت و احداث ۴۰ کیلومتر دیگر نیز در دستورکار سال جاری قرار دارد.
به زودی شاهد راه‌اندازی سیستم دوچرخه‌های اشتراکی و اسکوتر خواهیم بود
وی افزود: ترویج فرهنگ دوچرخه سواری و حمل‌ونقل پاک، یکی از اولویت های شورای شهر و مدیریت شهری مشهد است که بر همین اساس به زودی شاهد راه‌اندازی سیستم دوچرخه‌های اشتراکی و اسکوتر خواهیم بود.
رئیس شورای اسلامی شهرمشهد در ادامه به ۱۶ خردادماه، روز جهانی محیط زیست نیز اشاره و خاطرنشان کرد: شورای پنجم شهر مشهد براساس آموزه‌ها و دیدگاه‌های فکری که به آن تعلق دارد، پیوسته به محیط زیست توجه جدی داشته و اقدامات مختلفی در این جهت انجام داده است.
حیدری ضمن اشاره به هزار هکتار درختکاری در کمربند سبز و کوهستان پارک خورشید، تصریح کرد: افزایش سرانه فضای سبز شهری ، احداث فضای سبز بافت پیرامونی حرم مطهر معادل ۲۰ سال گذشته، ساماندهی کشف‌رود، الزام شهرداری به تهیه پیوست‌های زیست محیطی ویژه پروژه‌های عمرانی و احداث تصفیه‌خانه سپتاژ از دیگر اقدامات مدیریت شهری در حوزه حفظ محیط زیست است.
وی ادامه داد: لایحه ویژه پسماندهای شهری و خانگی با استفاده از اپلیکیشن «شهرمن» اتفاق خوب دیگری است که امروز در جلسه علنی شورا مطرح خواهد شد.

هدف از «شهر ترمیمی»؛ استفاده از شیوه میانجیگری و تسهیلگری به جای برخوردهای کیفری است
رئیس شورای شهر مشهد همچنین در ادامه به موضوع «شهر ترمیمی» اشاره کرد و گفت: شهر ترمیمی، موضوعی است که برای نخستین بار در مشهد کلید خورد و هدف آن، استفاده از شیوه میانجیگری و تسهیلگری به جای برخوردهای کیفری است.
حیدری با اشاره به آغاز به کار دبیرخانه شهر ترمیمی در معاونت خدمات‌شهری شهرداری مشهد عنوان کرد: از تلاش‌های حوزه حقوقی شورای شهر، شهرداری و همچنین معاونت خدمات شهری در این خصوص تقدیر و تشکر می کنیم.
تصویب لایحه آسفالت معابر خاکی شهر مشهد
گفتنی است که در ادامه نود و سومین جلسه علنی شورای شهر مشهد، لایحه آیین نامه کمیته های فنی و شهرسازی مناطق شهرداری مشهد، لایحه آسفالت معابر خاکی شهر و لایحه صدورمجوز فعالیت برای شرکت های بخش خصوصی در زمینه جمع آوری هوشمند پسماندهای خشک شهروندان به تصویب شورای شهر مشهد رسید.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات