عملیات اجرایی احداث کارخانه نوآوری به سرعت در حال انجام است/ در پروژه  ...

عملیات اجرایی احداث کارخانه نوآوری به سرعت در حال انجام است/ در پروژه ...

 معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد؛

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، شهریارآل شیخ، در اولین جلسه شورای اداری شهرداری که با حضور شهردار مشهد برگزار شد، با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص الکترونیکی شدن شهرداری های مناطق اظهار کرد: پروژه شهرداری الکترونیک کمی دچار وقفه زمانی شده است که برای رفع آن باید فرایندهای آن کمی تغییر کند، اما با این حال امسال شهرداری چهار منطقه الکترونیک شده است.
وی افزود: دو سال است که مرکز نوآوری شهری راه اندازی شده و در کنار شتاب دهنده های فعالی که در حال حاضر در آن وجود دارد، چند شتاب دهنده دیگر خارج از مجموعه نیز به این مرکز پیوسته اند.
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد با بیان این که در کنار راه اندازی مرکزنوآوری شهری، کارخانه نوآوری نیز در میدان پژوهش(کوکا) به سرعت و به صورت شبانه روزی در حال ساخت است، بیان کرد: این پروژه بسیار با اهمیت و یکی از مراکز مهم نوآوری در کشور است و تاثیر زیادی در حوزه نوآوری و کسب و کارهای مرتبط با آن خواهد گذاشت.
در پروژه داشبرد مدیریتی به دستاوردهای خوبی رسیده ایم
آل شیخ خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات معاونت برنامه ریزی، پروژه داشبرد مدیریتی شهرداری مشهد است که به شدت در حال پیگیری آن هستیم و به دستاوردهای خوبی در این زمینه رسیده ایم.
وی اضافه کرد: با اقدامات انجام شده، سیاست های بودجه ای و کلی شهرداری به صورت زنده در سامانه بارگذاری و در دسترس مدیران قرار داده می شود.
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد با اشاره به این که این پروژه داشبرد مدیریتی به صورت آزمایشی مورد استفاده قرارگرفته و حتی می توان تراکنش هایی که در استفاده از اتوبوس و قطار شهری از سوی شهروندان انجام می شود را مشاهده کرد گفت: همچنین اقدامات بودجه ای را می توان به صورت لحظه ای رصد کرده و گزارش های روزانه، هفته ای و ماهانه را از طریق این داشبرد در اختیار مدیران قرار داد.
آل شیخ با اشاره به اپلیکیشن «شهر من» تصریح کرد: هدف گذاری هایی در خصوص اپلیکیشن شهروندی انجام شده بود که بخشی از آن در بهمن ماه سال گذشته رونمایی شد اما با توجه به تنگناهای مالی، از بهمن ماه تاکنون نتوانستیم برخی برنامه های خود را عملیاتی کنیم.
پروژه اپلیکیشن «شهر من»، اولین پروژه هوشمند سازی قابل توجه در کشور بود
وی ادامه داد: معتقدم که پروژه اپلیکیشن «شهر من»، اولین پروژه هوشمند سازی قابل توجه در کشور بود که کاملا در غربت خبری قرار گرفت.
کیف پول شهروندی می تواند زیرساخت مهمی برای پرداخت های خرد باشد
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد با بیان این که اولین نرم افزار خود اظهاری استفاده از پارکینگ های حاشیه ای که در این اپلیکیشن بارگذاری شده بود، به مرحله اجرایی رسیده، بیان کرد: کیف پول شهروندی نیز یکی دیگر از قابلیت های اپلیکیشن «شهرمن» است که می تواند زیرساخت مهمی برای پرداخت ها به ویژه پرداخت های خرد باشد و با توجه به این که بانک مرکزی تا چند وقت دیگر پرداخت های خرد را از کارت های شتاب حذف خواهد کرد، این قابلیت از اهمیت زیادی برخوردار است.
آل شیخ خاطرنشان کرد: نرم افزار «سیمپ» در حوزه جمع آوری هوشمند پسماند های خشک شهروندان نیز یکی دیگر از اقدامات انجام شده در حوزه هوشمند سازی است که از طریق اپلیکیشن «شهرمن» قابلیت استفاده دارد و اکنون به صورت آزمایشی در چند منطقه شهرداری مشهد در حال استفاده است.
کیف پول شهری مشهد بیشترین نصب را درکشور دارد
وی با اشاره به این که کیف پول شهری مشهد بیشترین نصب را درکشور دارد افزود: انتظار می رود با سرویس های متعددی که در حوزه مدیریت شهری در «اپلیکیشن شهرمن» در دسترس قرار داده شده است، در آینده شاهد پویاتر و فعال ترشدن آن در کشور باشیم.
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد اظهار کرد: درحوزه سازمان فاوا نیز چند برنامه کاری تدوین شده است که یکی از آنها بحث شرکت زیرساخت است که برای راه اندازی آن در حال اعلام فرخوان سرمایه گذار هستیم .
آل شیخ بیان کرد: حوزه زیرساخت فن آوری اطلاعات شهرداری در این بخش دو موضوع مهم را در دست اقدام دارد که یکی از آنها بحث ایجاد فیبر خانگی است؛ پروژه ای که دو هفته قبل وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات آن را یکی از پیشرو ترین پروژه های کشور در این حوزه اعلام کرده بود.
دریافت نشان توسط شهرداری در موضوعات شهر یادگیرنده و شهر دوستدار آب
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: شهرداری مشهد دربحث شهریاد گیرینده و شهر دوستدار آب موفق به دریافت نشان شد اما به دلیل کرونا این موضوع تحت شعاع قرارگرفت.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات