نمایندگان، پارلمان محلی شورایی را بازوی قدرتمند  ...

نمایندگان، پارلمان محلی شورایی را بازوی قدرتمند ...

نمایندگان، پارلمان محلی شورایی را بازوی قدرتمند مجلس بدانند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، متن کامل نطق پیش از دستور شهناز رمارم، عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد در نود و سومین جلسه علنی در زیر آمده است:

به نام خدا
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم      موجیم که آسودگی ما عدم ماست
سخنان خود را با یاد شهدای گرانقدر یوم الله 15 خرداد به مثابه مبدأ تکوین انقلاب اسلامی و ادای احترام به محضر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که سالگرد عروج ملکوتی آن انسان فرزانه و تبریک سالروز آغاز انتخاب مقام معظم رهبری به جانشینی امام فقیدمان را در پیش داریم، آغاز می‌کنم.

معمار بزرگ جمهوری اسلامی که مردم را ولی نعمت و مخدوم حاکمان می‌داند، انتخابات مختلف را تجلی گاه تفویض امر ذی‌قیمت خدمتگذاری از سوی مردم به حاکمیت قرار داده و در این بستر دموکراتیک بود که ارکان عمده نظام از مقام رهبری تا قوه مقننه و از قوه مجریه تا مدیریت خدمات شهری در قالب انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا شکل گرفت.

هرچند شوراهای اسلامی در مسیر پر فراز و نشیب‌های سهمگینی تکوین یافت، لکن به برکت حضور هزاران تن از منتخبین مردم، رسالت تدوین قوانین حوزه مدیریت شهری و نظارت عامه بر عملکرد صدها هزار کارشناس و مدیر و پرسنل خدوم شهرداری، این نهاد مردم‌سالار اینک دوران بلوغ خود را پشت سر می‌گذراند.

بدیهی است که مسئولیت خطیر صیانت از اعتماد مردم در مجموعه شوراهای اسلامی، در گرو پاسخ مناسب اعضای شورا به مطالبات مردم و وعده‌هایی است که مورد اقبال عموم شهروندان قرار گرفته و جمع حاضر را گرد هم آورده است.

از این‌رو بنا به وظیفه قانونی و شرعی و به حکم مسؤلیتی که مردم فهیم و مهربان مشهد افتخار آن را به این خادم حقیر خود محول نموده‌اند، یاد آوری نکات ذیل را شایسته می‌دانم:
1- با آغاز سال پایانی شورای پنجم، وقت آن رسیده است که با تمرکز بر وظایف محوله قانونی و یادآوری وعده‌های انتخاباتی و در پیشگاه باری‌تعالی به محاسبه عملکرد خود، منفردا و مجتمعا بپردازیم و از فرصت باقیمانده برای جبران مافات به قدر توان استفاده کنیم.
البته امضای حکم اولین شهردار زن در دوره پنجم در منطقه شهرداری توسط شهردار محترم پس از 252 روز سرپرستی با حفظ سمت مدیرکل شهرسازی و بدون تنش را تبریک می‌گویم و ضمن تقدیر از اعتماد به مدیریت زنان، منتظر انتخاب زنان در مدیرعاملی سازمان‌ها و سایر مناطق شهرداری هستیم.
2- باید با کمال تأسف و اندوه به عرض همکاران محترم و سایر دستگاه‌های مسئول برسانم که کلانشهر مشهد، به رغم برخورداری از مزایای پر برکت بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج(ع) که هر ساله میلیون‌ها زائر عاشق را به خود جذب می‌کند و قرار گرفتن در موقعیت مناسب سرمایه‌گذاری، یکی از بزرگترین کانون‌های حاشیه‌نشینی و کلنی‌های فقر و فلاکت را در دل خود جای داده است.
مشاهده چهره‌های رنجور کودکان و سالخوردگانی که برای لقمه نانی یا سر در زباله‌دان‌ها دارند و یا چشم به انتظار خیریه‌ها هستند و انبوه معتادانی که بخش‌هایی از معابر و پل‌های این کلانشهر را به مکان لولیدن خود تبدیل کرده‌اند و یا زنان بی‌سرپرستی که تن و جان خود را گروگان سیر کردن شکم خود و فرزندانشان کرده‌اند، بزرگترین سندی است بر کم‌کاری ما و دیگر سازمان‌های مسئول و وجدان‌های بیدارِ برخوردار از رفاه مادی و شاهد انکارناپذیری بر فراموشی آرمان‌های انقلاب اسلامی در زدودن جلوه های فقر و استضعاف و محرومیت و بی‌عدالتی است.
3- در شرایطی که افزایش سرسام‌آور اجاره بهای خانه، کانون‌های خانواده را در معرض از هم گسیختگی قرار داده است، لازم می‌دانم به شهردار محترم در راستای بند 21 ماده 55 قانون شهرداری‌ها که اجازه تامین خانه‌های ارزان قیمت را به این سازمان داده است، توصیه نمایم که با ارایه لایحه‌ای فوری در این زمینه و رایزنی با سایر نهادها و مؤسسات ذیصلاح به‌ویژه آستان مقدس حضرت رضا(ع) و در صورت امکان جلب همکاری آنان، گامی هرچند کوچک در این زمینه برداریم.
4- ضمن عرض تبریک به منتخبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، به‌‎ویژه منتخبین محترم شهرستان مشهد و آرزوی توفیق روزافزون برای آنان در سنگر قانونگذاری، به این عزیزان یادآور می‌شوم که بخش بزرگی از موفقیت شوراهای اسلامی شهر روستا در گرو مساعدت مجلس محترم شورای اسلامی بوده و به عنوان عضوی کوچک از هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد، از آنان می‌خواهم پارلمان محلی شورایی را بازوی قدرتمند مجلس بدانند و در راستای محقق نمودن مدیریت واحد شهری تلاش نمایند.
و از همکاران خودم می‌خواهم انتخاب رییس و نایب رییس مجلس شورای اسلامی از خطه خراسان را فرصت مغتنمی برای سرعت گرفتن توسعه متوازن بدانند و در فرصت باقیمانده و حداکثر تعامل و همکاری را سرلوحه کار خود قرار دهند تا پایان دوره کاری بر صفحات کارنامه موفق خود بیافزایند.
خدایا چنان کن سرانجام کار        تو خوشنود باشی و ما رستگار

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات