ضرورت وجود خاموش‌کننده در خانه و خودرو/ شارژ هرسالۀ خاموش‌کننده‌ها

ضرورت وجود خاموش‌کننده در خانه و خودرو/ شارژ هرسالۀ خاموش‌کننده‌ها

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان بر وجود خاموش‌کننده‌ها‌ در منازل و خودروها تأکید کرد.

به گزارش کرمان‌آنلاین، محمدرسول جهانشاهی با بیان این‌که تمام خاموش‌کننده‌ها حتی در صورت عدم استفاده از آن‌ها، هرساله باید شارژ شوند، گفت: برای شارژ خاموش‌کننده‌ها باید به شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، مراجعه شود.

وی در خصوص خاموش‌کننده‌های پودری گفت: باید پیش از استفاده از خاموش‌کننده‌های پودری، چندبار آن را سر و ته کرد تا اگر دچار کلوخگی شده، رفع شود؛ در غیر این صورت احتمال دارد پودرها پشت لوله گیر کند و خارج نشود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری با تأکید بر شارژ خاموش‌کننده‌های گازی افزود: خاموش‌کننده با پایه آب هم باید هرساله شارژ شود؛ چراکه اگرچه آبِ داخل این نوع خاموش‌کننده از بین نمی‌رود، اما مواد دیگری که داخل آن است، باید شارژ شود.

جهانشاهی ادامه داد: همچنین خاموش کننده‌ها به هر مقداری استفاده شود، باید دوباره شارژ شود، اما از خاموش‌کننده‌های co2، تا زمانی که تمام نشود، می‌توان استفاده کرد.

وی با بیان این‌که حتی اگر دستۀ خاموش‌کننده هم فشار داده شود، مواد داخل آن با یک‌دیگر ترکیب شده و آماده پرتاب خواهد بود، گفت: بنابراین، چون مواد مخلوط ‌شده، باید دوباره شارژ شود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بر لزوم شارژ خاموش‌کننده‌ها در مراکز معتبر تأکید کرد و گفت: باید اصالت و معتبر بودن این شرکت‌ها ازسوی شهروندان بررسی شود.

جهانشاهی با تأکید بر وجود خاموش‌کننده در تمام منازل و خودروها گفت: هزینه‌ای که برای خرید خاموش‌کننده‌ها اختصاص داده می‌شود، تأثیر بسیار مثبتی بر کاهش خسارت‌های جانی و مالی ناشی از حریق خواهد داشت.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات