گزارش «اولين‌هاي برقي»  منتشر شد

گزارش «اولين‌هاي برقي» منتشر شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)؛ گزارش «اولين‌هاي برقي» 10 موفقيت بزرگ و دستاورد مهم صنعت برق ايران كه براي نخستين بار در طول عمر اين صنعت در كشورمان، تنها در خلال سال 1398 كسب شده است را بازگو مي‌کند. همچنين در اين گزارش، 20 برنامه ويژه صنعت برق در سال 1399 آورده شده است.
تقليل رشد اوج توان مصرفي برق كشور به یک درصد، مانايي شبكه برق كشور در بازه فركانسي تعيين‌شده با حداقل انحراف، تك‌رقمي شدن تلفات شبكه توزيع نيروي برق كشور، دسترسي به حداكثر راندمان واحدهاي حرارتي، توليد بيش از يك‌چهارم برق موردنياز كشور بدون استفاده از سوخت‌هاي فسيلي، ساخت سيستم‌‌هاي كنترل پيشرفته نيروگاهي، سنكرون‌سازي شبكه برق كشورمان با عراق و ... برخي از مهم‌ترين دستاوردهای مورد اشاره در این گزارش است.
«انرژي برق» نقش بي‌بديلي در زندگي روزمره عموم مردم و همچنين حيات صنعتي و توليدي جهان امروز داشته و روز به روز نيز بر اهميت آن افزوده مي‌شود. از اين رو، پايداري و پويايي صنعت راهبردي برق، نه تنها تضمين‌كننده رفاه و آرامش هموطنان عزيز بوده، بلكه زمينه‌ساز رشد و بالندگي بخش‌هاي مختلف اقتصادي و توليدي نيز خواهد بود.
با وجود مشكلاتي كه بواسطه اعمال تحريم‌هاي ظالمانه براي صنعت برق كشور ايجاد شده و به تبع آن، عدم دسترسي سهل به فناوري‌هاي روز را موجب شده، رشد اين صنعت زيربنايي با پايداري و تلاش مجموعه تلاشگران اين عرصه در بخش‌هاي مختلف دولتي و غيردولتي، با شتاب بيشتر ادامه يافته است.
فايل کامل گزارش «اولين‌هاي برقي» به پيوست اين گزارش در دسترس است.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات