تلفات شبكه توزيع نيروي برق كشور تك رقمي شد

تلفات شبكه توزيع نيروي برق كشور تك رقمي شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)؛ تلفات انرژي الكتريكي همواره يكي از دغدغه هاي صنعت برق در دنيا است و فرسودگي تاسيسات، طول و گستردگي شبكه، انشعابات غيرمجاز، خطاهاي قرائت لوازم اندازه گيري و طراحي ضعيف از جمله عوامل مهم در به‌وجود آمدن اين هدررفت انرژي الكتريكي هستند.
بدين منظور با برنامه ريزي و اقدمات صورت گرفته در سال 98 براي اولين بار در تاريخ صنعت برق ايران تلفات انرژي در بخش توزيع تك رقمي شد و به عدد 9.76 درصد رسيد.
اين كاهش 0.7 درصدي نسبت به سال قبل منجر به صرفه جويي بيش از 500 ميليون مترمكعب در گاز مصرفي نيروگاه ها، جلوگيري از انتشار بيش از يك ميليون تن دي اكسيدكربن در هوا و همچنين صرفه جويي حدود 240 ميليون يورو در احداث نيروگاه‌ها شده است.
بنابر اعلام معاونت برق و انرژي وزارت نيرو، ميزان تلفات شبكه توزيع نيروي برق در سال 92 حدود 14.83 درصد بود كه اين رقم به ترتيب در سال 93 به حدود 12.93 درصد، در سال 94 به حدود 11.93 درصد، در سال 95 به حدود 11.54 درصد، در سال 96 به حدود 10.79 درصد، در سال 97 به حدود 10.41 درصد و نهايتا در سال 98 اين عدد تك رقمي شده و به حدود 9.76 درصد رسيد.
در حال حاضر درصد تلفات در بخش توزيع برق كشور از بسياري از كشورهاي مطرح دنيا از جمله برزيل، تركيه، مكزيك، مجارستان، كرواسي، هند و پاكستان كمتر شده است.
براساس برنامه‌ريزي صورت گرفته اين اقدامات كه بمنظور كاهش تلفات با جديت در كشور شروع شده است در سال هاي آينده همچنان ادامه خواهد داشت. همچنين نتايج حاصله قبل از موعد پيش بيني شده در برنامه دولت دوازدهم محقق شده است.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات