بازدید معاون رییس جمهوری از واحد فناور قطعات پیش ساخته بتنی

ایرنا – معاون علمی و فناوری رییس جمهوری روز دوشنبه از مراکز رشد و نوآوری دانشگاه‌های بیرجند، آزاد اسلامی، علوم پزشکی و صنعتی بیرجند بازدید کرد.

سورنا ستاری که امروز (دوشنبه) وارد بیرجند شد، با همراهی استاندار خراسان جنوبی از مرکز نوآوری و شتاب‌دهی و مرکز اشتغال‌زایی و کارآفرینی دانشگاه بیرجند، مرکز رشد و تیم‌های مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بازدید کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند در بازدید از مرکز نوآوری و شتاب‌دهی دانشگاه بیرجند گفت: این مرکز با حمایت‌های مادی و معنوی از ‏طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه و کسب ‌و کار در دانشگاه بیرجند و زیر نظر مستقیم معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری در خرداد سال ۱۳۹۸ فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است.‏

بهشتی نژاد با بیان اینکه شرکت دهر آروین ناب موفق به تولید سه محصول افزودنی بتن با عملکردهای متفاوت گردیده که یکی از این محصولات نانوژل چند منظوره بتن بر پایه مواد معدنی است که سبب کاهش نفوذپذیری،افزایش عمرمفید و افزایش مقاومت فشاری بتن میگردد، افزود: زمینه فعالیت دیگرشرکت تولیدقطعات پیش ساخته بتنی با دوام و مقاومت بالاست.به دلیل نفوذپذیری بسیارکم و مقاومت بالا در برابر خوردگی،از این قطعات می توان در مقاوم سازی سازه های آسیب دیده خصوصا در محیط های کلیدی و سولفاتی استفاده نمود.

ارائه خدمات دانش بنیان در حوزه تخصصی بتن و خوردگی از دیگر فعالیت های شرکت است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند با بیان اینکه فاز دوم مرکز نوآوری و شتاب‌دهی تا هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد عنوان کرد: فاز سوم این مرکز نیز اگر حمایت مالی شود تا پایان امسال تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مجموع احداث ۶ فاز تا سال ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی شده است گفت: با توجه به قدمت دانشگاه بیرجند ۴۰ میلیارد تومان برای نوسازی آزمایشگاه‌ها نیاز است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند و گروه‌های مستقر در آن نیز بازدید کرد.

مرکز رشد دانشگاه آزاد بیرجند با هدف کمک به اقتصاد استان در زمینی به مساحت ۵۰۰ مترمربع در سال ۹۷ راه‌اندازی شد و در حال حاضر هشت واحد فناور فعال در این مرکز مستقر است.

بارورسازی ابرها، زیست فناور، نانو افزودنی‌های بتن، بیومکانیک و محصولات استراتژیک از زمینه‌های فعالیتی واحدهای حاضر در این مرکز است.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی یک انجمن در شهر بیرجند می باشد

    نظرات