افتتاح دو نیروگاه برقابی شرکت آب منطقه ای قم با حضور وزیر نیرو

با حضور وزیر نیرو در استان مرکزی وگزارش ویدئو کنفرانسی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قم از محل پروژه های نیروگاه های برقابی برخط مخزن ۳ و۴ خط انتقال آب از سد کوچری به شهرمقدس قم افتتاح گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قم: در سومین هفته از پویش هر هفته الف-ب- ایران در سال ۹۹، روز سه شنبه ۹۹/۰۲/۱۶ با  حضور وزیر نیرو در استان مرکزی دو نیروگاه برقابی شرکت آب منطقه ای قم وارد شبکه شد.

احمد حاجی حسینی مسگر مدیر عامل شرکت آب منطقه ای قم در مراسم بهره برداری از دو نیروگاه  بر خط  برقابی گفت: این دو نیرو گاه  در محل مخازن ۳ و۴ طرح آبرسانی از سد کوچری به شهرمقدس قم احداث شده که ظرفیت آنها هشت(۸) مگاوات و با هزینه ای بالغ بر نهصدو بیست(۹۲۰) میلیارد ریال می باشد که سالانه  پنجاه و شش (۵۶) هزار مگاوات انرژی پاک تولید می کند .

حاج حسینی مسگر افزود: از ویژگی این نیروگاهها تولید انرژی پاک بویژه در پیک فصل تابستان بدون نیاز به سوخت فسیلی و جلوگیری از انتشار سی و پنج (۳۵) هزار تن گاز گلخانه ای در سال می باشد .

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای قم با اشاره به اینکه استان  قم با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در اجرا،  راه اندازی و تولید انرژی پاک از طریق نیروگاههای برقابی کوچک برخط در کشور درصدر استانهای پیشرو بوده است عنوان کرد :ظرفیت استحصال انرژی از خط لوله انتقال آب از سدکوچری به شهر قم ۱۸مگاوات برآوردشده است که باراه اندازی این دو نیروگاه در مجموع ۶۵درصد ازاین ظرفیت مورد استفاده قرار گرفته است ..

وی گفت : ظرفیت نیروگاه اول واقع در محل تصفیه خانه آب قم سه مگاوات و اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال و تولید سالانه ۲۱ هزار مگاوات ،  نیروگاه دوم با ظرفیت پنج مگاوات واقع در مخزن شماره سه  خط انتقال آب به شهر مقدس قم با اعتباری بالغ  بر ۵۶۰ میلیارد ریال و تولید ۳۵ هزار مگاوات در سال و نیروگاه سوم با ظرفیت سه مگاوات واقع در مخزن شماره چهار با اعتبار۳۶۰ میلیار ریال وتولید۲۱ هزار مگاوات درسال می باشد .

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای قم بیان کرد مطالعات امکان سنجی چند نقطه دیگر صورت گرفته است که انشالله در آینده نزدیک با جذب سرمایه گذار عملیات اجرائی آن آغاز می گردد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای قم

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای قم

    شركت آب منطقه‌ای قم یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات