پیام استاندار هرمزگان به مناسبت فرا رسیدن هفته محیط زیست

پیام استاندار هرمزگان به مناسبت فرا رسیدن هفته محیط زیست

درعصر کنونی مسائل، مشکلات و تنگناهای محیط زیستی، تنها یک موضوع محلی و یا حتی ملی به شمار نمی رود و با توجه به نقش و تاثیر وابستگی متقابل و غیرقابل تفکیک محیط زیست با ابعاد مختلف زندگی بشر، در حقیقت هر مشکل زیست محیطی در هر نقطه از کره زمین، مشکلی برای کل جهان و نوع بشر محسوب می شود. از سویی دیگر نسل جدید حقوق بشر مشتمل بر حق توسعه و برخورداری از محیط زیست سالم است که نقض آن می تواند بهره مندی از منابع در مسیر توسعه، رفاه و امنیت را در کل جهان تحت الشعاع قرار دهد.

اصل پنجاهم قانون اساسی حفاظت از محیط زیست را یک وظیفه همگانی می داند و هرگونه فعالیت هایی که منجر به نابودی محیط زیست می گردد را ممنوع می کند و با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که تخریب محیط زیست جرم محسوب می شود، و همسو با شعار دولت تدبیر و امید در جهت رعایت ملاحظات زیست محیطی و توسعه پایدار به منظور استفاده منطقی از منابع طبیعی و محیط زیست، به استقبال هفته محیط زیست می رویم. بی شک آرزوی داشتن محیط زیستی سالم و عاری از هرگونه آلودگی و تخریب و طبیعت مناسب برای انسان ها و دیگر موجودات ، عزمی جدی در جهت حفظ ، نگهداری و بهره‌ برداری صحیح از مواهب و منابع زیبای زمین را می طلبد که این مهم با همکاری و مشارکت فعالانه تمامی مردم و سازمان ها و تشکل های مردم نهاد با دستگاه های اجرایی مرتبط میسر می شود.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محیط بان استان  هرمزگان  و تبریک این هفته به همه زحمتکشان و خدمتگزاران محیط زیست استان ، آرزوی توفیق همگان را در راستای گسترش فرهنگ حفاظت از محیط زیست از خداوند منان خواستارم .

فریدون همتی
استاندار هرمزگان
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات