پرداخت ۷ میلیارد تومانی بهای برق خریداری شده به مشترکان انرژی های تجدید پذیر در خراسان جنوبی

پرداخت ۷ میلیارد تومانی بهای برق خریداری شده به مشترکان انرژی های تجدید پذیر در خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه در بحث نیروگاه های روفتاپ در خراسان جنوبی تاکنون ۲۹۲ مشترک اقدام به سرمایه گذاری کردند گفت: از ابتدای طرح ۷ میلیارد تومان بهای برق خریداری شده به این مشترکان  پرداخت شده است که ظرفیت و اشتغال خوبی را برای استان به همراه داشته است .

مهندس دادگر در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی نیروگاه بادی درح به ظرفیت ۵۰ مگاوات در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: نیروگاه ۵۰ مگاواتی درح پروژه ای با سرمایه گذاری بخش خصوصی است که عملیات اجرایی آن با حضور وزیر نیرو آغاز شد .

وی با بیان اینکه این پروژه متشکل از ۲۰ توربین ۲.۵ مگاواتی است افزود: همچنین میزان سرمایه گذاری در این پروژه یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است .

دادگر با تاکید بر اینکه این پروژه بسیار مهم و تأثیرگذار است تصریح کرد: ظرفیت ۵۰ مگاوات ظرفیت قابل توجهی است که امید است با بهره برداری از این نیروگاه به شبکه برق خراسان جنوبی متصل شود .

وی خاطرنشان کرد: ما در سطح خراسان جنوبی ظرفیتی را برای نیروگاه های بزرگ در حد ۱۸ مگاوات در قالب ۳ نیروگاه خورشیدی اعم از نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در خوسف، ۷ مگاواتی در سربیشه و یک مگاواتی در بشرویه اتصال به شبکه است و بهره برداری از آن انجام می شود .

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی یادآور شد: مجوز های خوبی برای نیروگاه های بزرگ مقیاس صادر شده است که به زودی وارد عملیات اجرایی خواهند شد .

دادگر اظهار داشت: همچنین در بحث نیروگاه های روفتاپ و نیروگاه هایی که مشترکین محدود به ظرفیت  انشعاب خود می توانند برای سرمایه گذاری در این زمینه اقدام کنند خوشبختانه در خراسان جنوبی تاکنون ۲۹۲ مشترک اقدام به سرمایه گذاری کردند .

وی با بیان اینکه در این راستا ظرفیت ۳ هزار کیلو وات تأمین شده است و به شبکه متصل هستند افزود: برای این مشترکان از ابتدای طرح ۷ میلیارد تومان بهای برق خریداری شده به آنان پرداخت شده است که ظرفیت و اشتغال خوبی را برای استان به همراه داشته است .

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: این طرح همچنان ادامه دارد و می تواند پذیرای مشترکان علاقه مند در این حوزه باشد .

لینک اصل خبر در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی

    منبع خبر

    شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی

    شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی

    شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی یک شرکت در شهر بیرجند می باشد

      نظرات