پيام استاندار اصفهان به مناسبت روز جهاني محيط زيست: توسعه پايدار بدون توجه به محيط زيست محقق نخواهد شد

پيام استاندار اصفهان به مناسبت روز جهاني محيط زيست: توسعه پايدار بدون توجه به محيط زيست محقق نخواهد شد

استاندار اصفهان با تاكيد بر ضرورت ادامه سياست‌ها و فعاليت‌هاي زيست محيطي دولت تدبير و اميد گفت: در دنياي امروز توسعه پايدار بدون توجه به محيط زيست و پاسداري از آب، خاك و هوا محقق نخواهد شد .

به گزارش«پارما» عباس رضايي روز شنبه با صدور پيامي به مناسبت روز جهاني محيط زيست افزود: در اين راستا همگان بايد به عنوان حافظاني امين و امانتداراني قدرشناس براي محيط زيست باشيم و با اتحاد، همدلي، همكاري و مشاركت فعالانه به سوي داشتن استاني سبز و عاري از هرگونه آلودگي گام برداريم .

استاندار اصفهان اضافه كرد: نظام جمهوري اسلامي با اين نگاه در قانون اساسي حفاظت از محيط زيست را وظيفه همگاني دانسته است .

وي بيان داشت: حفاظت از طبيعت، محيط زيست و احترام به عناصر حيات همواره در آموزه‌هاي ديني و اخلاقي به عنوان يك تكليف الهي مطرح شده است .

رضايي در اين پيام به اصل پنجاهم قانون اساسي، سياست‌هاي ابلاغي رهبر معطم انقلاب، دولت تدبير و اميد اشاره و بر عزم همگاني درراستاي حفاظت، صيانت و داشتن محيط زيستي سالم و عاري از هرگونه آلودگي و تخريب تاكيد كرد و گفت: اين امر عزمي جدي در جهت حفظ، نگهداري و بهره‌برداري از مواهب زيباي زمين را مي‌طلبد و اين مهم وظيفه همه مردم و مسئولان است .

وي در پايان اين پيام ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي محيط زيست، فرا رسيدن روز جهاني محيط زيست و آغاز هفته محيط زيست كه با شعار جهاني" محيط زيست پاسداشت تنوع زيستي" و شعار ملي "جهش توليد، حفظ محيط زيست براي توسعه پايدار ايران" نامگذاري شده است را به همه تلاشگران، دوستداران، حاميان محيط زيست و تشكل‌هاي مردم نهاد، مديران، كاركنان و محيط‌بانانن شريف استان تبريك گفت .

هر ساله روز جهاني محيط زيست مصادف با پنجم ژوئن و با اعلام موضوع و شعار سالانه از سوي كشورهاي عضو سازمان ملل متحد گرامي داشته شده و برنامه هايي را در سطح ملي، منطقه اي و بين المللي برگزار مي‌كند .
امسال روز جهاني محيط‌زيست با عنوان "تنوع زيستي؛ فراخوان اقدام به مقابله با انقراض فزاينده گونه‌ها و تخريب طبيعت" نامگذاري شده است .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات