انتخاب مدیر اجرایی و رئیس جدید تسهیلات جهانی محیط زیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست ، فرآیند انتخابات مدیر اجرایی جدید این تسهیلات از شش ماه پیش آغاز و با بررسی درخواست ۱۰۶ داوطلب از سراسر جهان با سوابق مرتبط منجر به انتخاب سه گزینه نهایی (دو کاندید از کشورهای توسعه یافته و یک نفر از کشور درحال توسعه ) شد و در نهایت طی دو روز نشست مجازی اعضای شورای این صندوق بین المللی طی هفته گذشته آقای رودریگوئز انتخاب و در پنجاه و هفتمین نشست شورای جف که در تاریخ ۱۳ و ۱۴ خردادماه سالجاری برگزار شد، به طور رسمی معرفی شد.

بر این اساس از سوی رییس مرکز امور بین الملل و کنوانسیون ها به عنوان عضو شورا و مرجع صلاحیت دار تسهیلات فوق الذکر،  پیام تبریکی به عنوان وزیر محیط زیست و انرژی کاستاریکا و مدیر اجرایی و رئیس جدید تسهیلات جهانی محیط زیست (GEF) ارسال شد که ضمن تبریک و آرزوی موفقیت برای ایشان، در بخشی از این پیام آمده است :

" جمهوری اسلامی ایران از جمله معدود کشورهایی است که دارای تنوع اقلیمی و زیستی گسترده ای می باشد اما این اقلیم و محیط زیست از تاثیرات ناشی از تغییرات اقلیمی ، گرمایش زمین و ... در امان نبوده و دچار آسیب های بزرگی، از جمله تغییر الگوهای آب و هوایی، خشکسالی، از بین رفتن تالابها، آتش سوزی مراتع و جنگلها، کاهش جمعیت حیات وحش و افزایش آلودگی های محیطی شده است.


بی شک برای مقابله با اثرات بلندمدت و فرامرزی آسیب به محیط زیست، لزوم افزایش مشارکت بین المللی محسوس تر گردیده و ضرورت دارد در این راستا کشورها و سازمان های بین المللی بدون در نظرگیری مرزهای سیاسی نسبت به رفع این چالشها کمک نمایند.

امیدوارم تسهیلات جهانی محیط زیست با ریاست و هدایت جنابعالی، جهش بزرگی در کمک به کشورهای درحال توسعه و کمتر توسعه یافته با رعایت عدالت و احترام به حق داشتن محیط زیست مطلوب برای همه مردمان دنیا، فارغ از تحریم ها و ملاحظات سیاسی شاهد باشد. "

گفتنی است، خانم نائوکو ایشی با تابعیت ژاپنی، مدیر اجرایی و رئیس کنونی این تسهیلات از سال ۲۰۱۲ تا کنون به مدت دو دوره متوالی چهارساله عهده دار این پست بوده که ابتدای جولای ۲۰۲۰ ماموریت ایشان به پایان رسیده و آقای کارلوس مانوئل رودریگوئز کار خود را آغاز خواهد کرد.







لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات