يادداشت از: ايرج حشمتي

يادداشت از: ايرج حشمتي

گنجينه غيرقابل جايگزين محيط زيست اصفهان نيازمند مراقبت است

محيط‌زيست استان اصفهان به عنوان يك گنجينه و سرمايه غيرقابل جايگزين نيازمند مراقبت، حمايت و توجه عمومي است چرا كه به دليل برخي سهل‌انگاري‌ها تنوع‌زيستي، هواي سالم و منابع آب آشاميدني در آن به مخاطره افتاده است.

به گزارش «پارما» ، ايرج حشمتي مديركل حفاظت محيط زيست استان اصفهان به مناسبت روز جهاني محيط زيست يادداشتي را در اختيار خبرگزاري ايمنا قرار داده كه متن آن در ادامه مي‌خوانيد.

"تاكيد بر رعايت حرمت طبيعت به عنوان بستر حيات در آموزه‌هاي ديني نشانگر باور عميق دين مبين اسلام به پاسداشت اين نعمت الهي است.

محيط زيست امانتي از سوي پروردگار است كه به انسان واگذار شده و به همين علت براي طبيعت حقوقي در نظر گرفته و انسان را مكلف به اداي آن حقوق مي‌كند.

روز جهاني محيط زيست يكي از ايامي است كه انسان قصد دارد به خود يادآوري كند كه بدون آب، خاك و هواي سالم امكان توسعه پايدار و زيست توأم با سلامت مقدور نخواهد بود.

امسال روز جهاني محيط‌زيست با شعار «تنوع زيستي؛ فراخوان اقدام به مقابله با انقراض فزاينده گونه‌ها و تخريب طبيعت» نامگذاري شده است.

محيط زيست استان اصفهان به عنوان يك گنجينه و سرمايه غيرقابل جايگزين نيازمند مراقبت، حمايت و توجه عمومي است چرا كه به دليل برخي سهل‌انگاري‌ها تنوع‌زيستي، هواي سالم و منابع آب آشاميدني در آن به مخاطره افتاده است.

وظيفه ما نگهباني از اين ميراث ارزشمند، ارتقاي كميت و كيفيت آن و انتقال آن به نسل‌هاي آينده است كه چنين امري بدون همدلي، سختكوشي و تلاش بي‌وقفه ميسر نخواهد شد.

اينجانب فرا رسيدن 16 خردادماه روز جهاني محيط زيست و آغاز هفته محيط‌زيست را به همه تلاشگران، دوست داران و حاميان محيط زيست سراسر كشور به ويژه مديران، كارشناسان و محيط‌بانان شريف استان اصفهان تبريك عرض مي‌كنم و اميدوارم با اتحاد و همدلي به سوي داشتن استاني سبز كه زيستن در آن اسباب سلامتي شهروندان باشد، گام برداريم. "

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات