کمیته‌های نظارتی متاسفانه کمتر به وظایف اصلی خود  ...

کمیته‌های نظارتی متاسفانه کمتر به وظایف اصلی خود ...

کمیته‌های نظارتی متاسفانه کمتر به وظایف اصلی خود می پردازند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدهادی مهدی‌نیا، با بیان اینکه کار اصلی و رسالت کمیته‌های نظارتی، نظارت بر عملکرد شهرداری‌های مناطق براساس و پایه مصوبات شوراست، اظهارکرد: در جلسات کمیته نظارتی که به صورت هر 2 یا 3 هفته در یک منطقه برگزار می‌شود، باید گزارش اقدامات منطقه طبق مصوبه‌های شورای شهر، در حوزه های مختلف اعم از شهرسازی، هیات‌های فنی، پروژه‌های عمرانی و خدمات‌شهری و ... ارائه شود.

مهدی‌نیا افزود: متاسفانه در حال حاضر بخش زیادی از وقت کمیته‌های نظارتی، بویژه در مناطق کم‌برخوردار، صرف پرونده‌های بخشودگی‌ و تبصره 8 و شکواییه های مردمی شده است.

وی با تاکید بر لزوم تجدیدنظر در آیین‌نامه نحوه رسیدگی کمیته‌های نظارتی به پرونده‌های شهروندان، بویژه در مناطق کم‌برخوردار و تعریف پروتکل های مشخص زمان‌بندی، گفت: رویه کنونی سبب شده تا کمیته‌های نظارتی از مسیر اصلی خود دور شوند.

رئیس کمیته نظارتی شماره 1 شورای شهر مشهد تصریح کرد: نظارت عالیه شورا در گام نخست باید پرونده‌ها و شکایات مردمی که از طریق بازرسی شهرداری و دیگر بخش های مرتبط پاسخ نگرفته‌اند و امکان جوابگویی به آنها در شهرداری وجود ندارد را بررسی کند؛ سپس اگر نظارت عالیه نیز نتوانست پاسخگویی کند، پرونده در کمیته نظارتی مطرح شود و از ظرفیت قانونی کمیته‌ها برای حل مسائل استفاده گردد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات