«خیرین شهر یار» بخش خیریه اقتصاد شهری را به سمت  ...

«خیرین شهر یار» بخش خیریه اقتصاد شهری را به سمت ...

«خیرین شهر یار» بخش خیریه اقتصاد شهری را به سمت حل معضلات شهری معطوف می‌کند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، سیدمحسن حسینی‌پویا در نشست مشترک مدیران شهری با شورای «خیرین شهر یار» گفت: در جهان بخش سوم اقتصاد به امور خیر و وقف اختصاص دارد و ما بر آن شدیم در مشهد در راستای امور شهری این بخش را فعال کرده و اقدامات متفرق را کنار هم جمع کنیم. ازاین‌رو مصوبه خیرین شهر یار در سال گذشته با پیگیری فراوان و مشاوره با جمع خیران طراحی و ابلاغ شد.

وی با تأکید بر اینکه شورای خیرین با حفظ استقلال، غیرسیاسی و غیردولتی بودن، در راستای موضوعات شهری و عام‌المنفعه فعالیت کرده و هم‌افزایی ایجاد می‌کند، افزود: بر اساس همین مصوبه مقرر شده اگر خیرین در راستای اقدامات عام‌المنفعه ورود کردند شهرداری نیز باید مشارکت کرده و بخشی از کار را بر عهده بگیرد. این برنامه در حدود دو ماه به‌صورت غیررسمی آغاز شده بود و چند نمونه عملی اجرا شد و بر اساس این برنامه برخی موضوعات که مورد دغدغه خیرین بود تسهیل شد.

حسینی‌پویا ادامه داد: شورای خیرین نهادی مستقل است که به هیچ ارگان و نهاد دولتی و عمومی وابسته نیست و هدف آن خیر عمومی است. نحوه ارتباط شورا با شهرداری نیز این‌گونه است که شورا اعضای ستاد خیرین را انتخاب و به شهرداری معرفی کرده تا حلقه ارتباطی بین شورا و مدیریت شهری باشد، اما شورا برنامه‌های خود را به‌طور مستقل و بدون وابستگی و محدودیت اجرا خواهد کرد.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد اضافه کرد: ستاد نماینده شورای خیرین برای ارتباط و تعامل با شهرداری است تا موضوعات مشترک بین شهرداری و خیرین را بحث و پیگیری نماید. به‌عنوان‌مثال اگر شهرداری پروژه عام‌المنفعه در مناطق کم برخوردار شهر به‌صورت نیمه‌تمام در دست دارد و پروژه به ۵۰ درصد پیشرفت رسیده باشد این پروژه به‌عنوان بسته پیشنهادی به ستاد عرضه‌شده و ستاد بابیان و ارائه آن در شورای خیرین نسبت به جذب خیر مشارکت‌کننده برای تکمیل پروژه اقدام خواهد کرد.

به گفته وی، در سمت مقابل نیز پیشنهادها و موضوعاتی که موردنظر شورا باشد به‌عنوان‌مثال ساخت تصفیه‌خانه یا گرم‌خانه یا ساماندهی کودکان کار و... از طریق ستاد به شهرداری ارائه‌شده و شهرداری امکانات و اقدامات در توان را در اختیار قرار می‌دهد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات