سلامت کارگران را تامین نکنید، از ظرفیت‌های قانونی  ...

سلامت کارگران را تامین نکنید، از ظرفیت‌های قانونی ...

سلامت کارگران را تامین نکنید، از ظرفیت‌های قانونی استفاده خواهیم کرد

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، احسان اصولی به منظور پیگیری فضای کاری کارگاه‌های تفکیک زباله طرف قرارداد شهرداری، ظهر امروز بازدید سرزده‌ای از یکی از این کارگاه‌ها داشت.

وی در حاشیه این بازدید اظهارکرد: جلسات متعددی با پیمانکاران تفکیک زباله برگزار کرده‌ایم و کارگروه اصناف نیز پیوسته از آنها خواسته تا خود را در قالب رسته صنفی تعریف کنند و فعالیت‌های خود را ضابطه‌مند نمایند.

اصولی همچنین با بیان اینکه یکی از تاکیدات مدیریت شهری به این پیمانکاران، ایجاد شرایطی ایمن‌تر و مطمئن‌تر برای کارگران مشغول در واحدهای تفکیک زباله بوده است، گفت: علیرغم این تاکیدات و قول‌های مساعد پیمانکاران برای اجرای تعهدات، همچنان شرایط کار در این کارگاه‌ها ناایمن و پرمساله است و دختران و پسرانی که آنها میتوان در قالب کودکان کار تعریف کرد، در شرایط بسیار نامناسبی از حیث بهداشتی و ایمنی مشغول فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: حل این معضل و آسیب که سلامت بخشی از شهروندان را به خطر انداخته، نیازمند برخوردی جدی‌تر است و از افرادی که بواسطه جمع‌آوری زباله‌های خشک از سودهای کلانی منتفع می‌شوند، انتظار داریم حداقل شرایط استاندارد را برای کارگران خود فراهم آورند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد افزود: بعنوان نماینده مردم در شورای شهر، از بعد نظارتی به این موضوع ورود کردیم و مسئولیت اینجانب در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی نیز ایجاب می‌کند نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشیم.

اصولی در ادامه تاکید کرد: براساس توافقی که پیشتر با پیمانکاران تفکیک زباله داشته‌ایم، این مجموعه‌ها باید ظرف مدت 10 روز، حداقل امکانات بهداشتی و ایمنی را برای کارگران خود فراهم آورند؛ در غیر اینصورت، از روش‌ها و ظرفیت‌های حقوقی و قضایی و قانونی برای استیفا حق شهروندان و کارگران استفاده می‌کنیم.

وی گفت: تا به ثمر نشستن پیگیری‌ها و اجرایی شدن تعهدات پیمانکاران، پیگیر موضوع خواهیم بود تا اصلاحات لازم شکل گیرد؛ سازمان پسماند و شهرداری نیز براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، مشوق‌هایی را برای مجموعه‌هایی که به سمت استاندارد شدن حرکت کنند، در قراردادها لحاظ می‌کند.

اصولی همچنین اظهار امیدواری کرد تا شرایط به شکلی فراهم شود که احیای خوبی در فضای این کارگاه‌ها ببینیم و حداقل استانداردها لحاظ شود.

وی در پایان گفت: مکاتبه‌ای با رئیس شورای شهر مشهد و شهردار خواهیم داشت تا اگر اقدامات اصلاحی ظرف مدت 10 روز اجرایی نشود، پیگیری‌ها بیشتر و جدی‌تر دنبال گردد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات