لایحه حمایتی از تیم‌های فوتبال سپیدرود و داماش در صحن شورای شهر رشت تصویب شد

لایحه حمایتی از تیم‌های فوتبال سپیدرود و داماش در صحن شورای شهر رشت تصویب شد

لایحه حمایتی از تیم‌های فوتبال سپیدرود و داماش در صحن شورای شهر رشت تصویب شد
.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر رشت، در یکصد و چهل و چهارمین جلسه علنی شورای شهر رشت لایحه حمایتی از تیم‌های فوتبال سپیدرود و داماش گیلان بررسی شد.
اسماعیل حاجی پور رئیس شورای اسلامی شهر رشت در خصوص این لایحه اظهار داشت: تیم‌های سپیدرود و داماش گیلان هر دو تازیانه فدراسیون و کمیته داوران را خورده‌اند. داماش گیلان در شهر خودمان، رشت و در بازی برگشت پلی‌آف صعود به لیگ دسته یک، توسط داور مسابقه سر بریده شد. در فینال جام حذفی تنها به دلیل اینکه بنده روی احقاق حق فوتبال گیلان و هواداران داماش ایستادگی کردم، 6 ماه محروم و 50 میلیون تومان جریمه شدم. تمامی افراد متخلف در این بازی بخشیده شدند و تنها بنده محروم شدم.
وی ادامه داد: بنده از علت این بی‌عدالتی‌ها برای فوتبال گیلان بی‌اطلاعم، اما گویا برخی قصد دارند نام تیم‌های فوتبال شهر رشت و استان گیلان را حذف کنند.
حاجی پور در خصوص لایحه حمایتی از سرخآبی‌های شهر رشت، اظهار داشت: با دستور استاندار گیلان، سازمان برنامه‌ و بودجه استان اعتبارات استانی شهرداری رشت را به مبلغ پانزده میلیارد و دویست میلیون ریال بابت حمایت شهرداری از تیم‌های فوتبال داماش و سپیدرود افزایش داده است که امیدواریم مورد تصویب اعضای محترم شورای اسلامی شهر رشت قرار گیرد.
وی با بیان اینکه تنها شورا و شهرداری رشت از تیم‌های سپیدرود و داماش گیلان حمایت می‌کنند، اظهار داشت: هزینه‌های هر یک از این دو تیم در سال بالغ ‌بر 4.5 الی 5 میلیارد تومان است که متأسفانه این دو تیم با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستند. در سال گذشته 845 میلیون تومان مساعدت مالی توسط شورای اسلامی شهر رشت و شهرداری رشت به سپیدرود و داماش اختصاص یافت که متأسفانه تاکنون به‌ صورت کامل پرداخت نشده است.
ذاکری همچنین با اشاره به لایحه حمایت از دو تیم مردمی سپیدرود رشت و داماش گیلان، اظهار داشت: بنده موافق انجام این کمک هستم، اما در کنار حمایت از این دو تیم می‌بایست برنامه جامعی برای حمایت از سایر حوزه‌های ورزشی نیز در نظر گرفته شود.
وی با اشاره به انحلال تیم فوتسال بانوان شهرداری رشت، تأکید کرد: در حوزه فوتسال بانوان نیز باید این حمایت‌ها وجود می‌داشت. متأسفانه به علت عدم‌حمایت از تیم فوتسال بانوان، این تیم از چرخه مسابقات حذف شد.
ذاکری افزود: بنده معتقدم که حمایت از دو تیم سپیدرود و داماش تنها بر عهده شهرداری رشت نیست و بلکه اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان و هیئت فوتبال نیز می‌بایست در این خصوص پاسخگو باشند.
حامد عبدالهی دیگر عضو شورای شهر رشت نیز در موافقت با لایحه حمایت از تیم‌های سپیدرود و داماش گیلان، گفت:
ای ‌کاش شرایط به‌ گونه‌ای بود که می‌توانستیم به‌صورت مجزا به هر یک از این دو تیم یک میلیارد تومان کمک نماییم.
فاطمه شیرزاد دیگر عضو شورای شهر رشت در این جلسه، اظهار داشت: تیم فوتسال بانوان شهرداری رشت نابود شده است.
وی با اشاره به اینکه شهرداری و شورای شهر رشت بارها به‌صورت نقدی و غیر نقدی و جانبی به سپیدرود و داماش کمک کرده‌اند، ادامه داد: معتقدم حمایت از این دو تیم فقط بر عهده شورا و شهرداری رشت نیست و سایر متولیان امر نیز باید در این حوزه کمک کنند.
لایحه فوق با 9 رأی از 9 عضو حاضر در صحن علنی شورا مورد تصویب قرار گرفت.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات