طرح ایمن سازی روستاهای در معرض خطر سیلاب در بوشهر آغاز شد

طرح ایمن سازی روستاهای در معرض خطر سیلاب در بوشهر آغاز شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنیاد مسکن استان بوشهر؛ مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با اشاره به اجرای مقاوم سازی مسکن روستایی گفت: در این راستا طرح ایمن سازی روستاها در مقابل سیلاب آغاز و ۱۰ میلیارد ریال مصوب شده است.

حمید حیدری بریدی در مراسم افتتاح طرح‌های هادی روستایی از اجرای طرح آسفالت معابر در مناطق روستایی خبر داد و اظهار داشت:طرح اسفالت روستاهای بزباز و کلات در شهرستان کنگان با اجرای طرح اسفالت رایگان به مساحت ۴ هزار متر مربع افتتاح شد.

وی، از آغاز اجرای مسیر ورودی روستای لاورده به طول ۲ کیلومتر و عرض ۱۲ متر خبر داد و بیان کرد: این طرح از محل اعتبارات بنیاد برکت و بنیاد مسکن با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال اجراء شده است و ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با اشاره به افتتاح مسیر بلوار روستای پرک کنگان خاطر نشان کرد: فاز نخست این پروژه با اعتبار ۶ میلیارد ریال افتتاح شد و فاز دوم آن به‌زودی از محل اعتبارات نفت و قیررایگان اجراء می‌شود.

حیدری با تاکید بر توسعه طرح‌های گردشگری بر اساس ظرفیت‌های سواحل در روستاها تصریح کرد: اجرای طرح‌های زیرساخت‌های گردشگری ساحلی و دریایی در روستاهای استان بوشهر مورد توجه قرار دارد و در این راستا پارک‌های ساحلی روستایی با رویکرد گردشگری در اولویت برنامه‌های بنیاد مسکن استان بوشهر است.

وی اجرای طرح‌های گردشگری روستایی را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: تقویت زیرساخت‌های گردشگری در روستاها برای جذب توریست و توسعه صنعت گردشگری مورد توجه قرار دارد و بری تحقق این مهم ۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی تخصیص یافته که اعتبارات ملی نیز به آن افزوده خواهد شد.

وی، با بیان اینکه زیرسازی پروژه گردشگری پارک ساحلی در تنبک و نخل غانم کنگان اجراء شده است افزود: فاز نخست این طرح با اعتبار ۳ میلیارد ریال اجرا شد و فاز دوم نیز از محل اعتبارات وزارت نفت به مساحت شش هزار متر مربع با اعتبار ۵ میلیارد ریال اجراء می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با بیان اینکه ۹۵ درصد روستاهای استان بوشهر دارای طرح هادی هستند افزود: طرح‌های هادی با اعتبار ۹ میلیارد ریال اجراء شده و اکنون ۴۰۶ روستای بالای ۲۰ خانوار استان بوشهر مشمول اجرای طرح‌های هادی هستند.

حیدری، اجرای طرح ایمن سازی روستاها در مقابل سیلاب را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: برای اجرای این طرح ۱۰ میلیارد ریال مصوب شده که در ۷ روستای استان بوشهر اجرا می‌شود.

وی، این طرح را شامل، اجرای سیل‌بند، دیوار حفاظتی، پل سازی دانست و تصریح کرد: اکنون طرح‌های ایمن سازی روستاها در برابر سیلاب بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در هفته دولت امسال افتتاح می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با اشاره به برنامه امسال برای مقاوم سازی مسکن روستایی افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده امسال ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی در استان بوشهر بهسازی و مقاوم سازی می‌شود.

حیدری وی با بیان اینکه کارمزد تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی ۴ درصد است، گفت: همه روستائیان می توانند از این تسهیلات با مبالغ ۲۰۰ و ۱۸۰ میلیون ریال بهره مند شوند.

لینک اصل خبر در سایت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر

    منبع خبر

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات