جانمایی پهنه مراکز لجستیک (بندر خشک) در استان اصفهان

جانمایی پهنه مراکز لجستیک (بندر خشک) در استان اصفهان

جانمایی پهنه مراکز لجستیک (بندر خشک) در استان اصفهان
در پی جلسات متعدد جانمایی مراکز لجستیک استان، و پس از جمع بندی نهایی، موضوع در شورای برنامه ریزی استان اصفهان مطرح شد و به تصویب رسید.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا قاری قرآن با اشاره به اینکه استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که به لحاظ موقعیت خاص آن در مرکز و بعنوان چهارراه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست. گفت: راه‌های این استان بعنوان چهارراه حمل‌و‌نقل کشور و ارتباط با شمال به جنوب و شرق به غرب از اهمیت و تردد بالایی برخوردار است. و استان اصفهان به دلیل دارا بودن دسترسی های جاده‌ای و ... از همان ابتدای مطالعات لجستیک، بعنوان یکی از نقاط هاب لجستیک کشور انتخاب شده است.
وی با بیان اینکه مراکز لجستیک موجب رونق بخشی به حمل و نقل کالاها می‌شوند عنوان کرد: در صورت وجود این مراکز، تمامی امور مربوط به حمل و نقل کالا متمرکز شده و به شکل یکپارچه انجام می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: سند آمایش مراکز لجستیک کشور به تصویب رسیده و توسط وزیر راه‌و شهرسازی در شهریور سال گذشته ابلاغ شده است.
وی افزود: بر اساس این سند ۳ پهنه برای اصفهان در نظر گرفته شده که شامل دهکده لجستیک، پارک لجستیک عمومی و پارک لجستیک کشاورزی است.
قاری قرآن اذعان داشت: پس از بررسی و مطالعات وکارشناسی های انجام شده نتایج بدست آمده در خصوص مناطق لجستیکی در اصفهان بدین شرح است که دهکده لجستیک در شرق اصفهان، پارک لجستیک کشاورزی در شهرستان نجف آباد و پارک لجستیک تخصصی در شهرستان مبارکه واقع شود.
وی تصریح کرد: جلسات متعدد کارشناسی جهت جانمایی این مراکز با حضور مدیران، مشاوران، کارشناسان خبره اقتصادی در استان برگزار و محیط‌های جغرافیایی فوق تایید شده است. و براساس جمع‌بندی نهایی صورت گرفته، موضوع در شورای برنامه‌ریزی استان اصفهان مطرح شد و به تصویب رسید.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات