كشف تله زنده گيري حيات وحش چهارپا در نايين

كشف تله زنده گيري حيات وحش چهارپا در نايين

يك تله زنده گيري حيات وحش چهار پا كه بصورت ماهرانه اي ساخته شده بود در يكي از باغات  بخش مركزي شهرستان نايين كشف و ضبط شد.

به گزارش«پارما» سرپرست اداره حفاظت محيط زيست شهرستان نايين اظهار داشت: در راستاي گشت و كنترل و جلوگيري از تخلفات شكار و صيد يك عدد تله زنده گيري حيات وحش چهار پا كه بصورت ماهرانه اي در يكي از باغات  بخش مركزي نايين نصب شده بود، توسط يگان حفاظت محيط زيست شهرستان نايين كشف و ضبط شد.

عليرضا رضايي افزود: در اين راستا پس از هماهنگي لازم با دادستان نايين و اخذ دستور قضايي با همكاري نيروي انتظامي  و رعايت تمامي ضوابط با ورود به مزرعه و باغ مورد نظر تله مذكور كه با هدف زنده گيري حيات وحش چهار پا نصب شده بود جمع آوري و پرونده به مراجع قضايي ارسال شد.

شهرستان نايين داري پناهگاه حيات وحش عباس آباد با موقعيت منحصر به فرد در مركز زيستگاه‌هاي يوز پلنگ كشور و در مركز ثقل شبكه مناطق حفاظت شده چهارگانه نقش حساس ارتباطي داشته و علاوه بر اهميت ذاتي و بومي، به لحاظ اين ويژگي " كريدور حيات" محسوب مي‌شود .

گونه‌هاي جانوري پناهگاه حيات وحش عباس‌آباد شامل بُز كوهي، قوچ و ميش وحشي، جبير، پلنگ، يوزپلنگ، گربه شني و كاراكال است كه از حيوانات حمايت شده محسوب مي‌شوند .

پناهگاه حيات وحش عباس‌آباد نايين با وسعت بيش از 300 هزار هكتار يكي از زيستگاه‌هاي كويري و كوهستاني است .

اين منطقه  در 190 كيلومتري نايين در شرق اصفهان قرار دارد .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات