شیراز‌ بر مدار ‌توسعه‌‌

شیراز‌ بر مدار ‌توسعه‌‌

شهردار شیراز با اشاره به افتتاح چهار پروژه بزرگ عمران شهری در شیراز گفت: هدف از اجرای پروژه‌های شهری شیراز، انتقال حس امید به شهروندان در شرایطی که رکود اقتصادی و شیوع ویروس کرونا مردم را ناامید کرده است.
وی اضافه کرد: با وجود محدودیت‌های شدید مالی، رکود بازار و در حالی که بسیاری از شرکت‌ها نیروهای کار خود را تعدیل کرده‌اند، شهرداری شیراز با قوت و جدیت پروژه‌های عمرانی را به پیش می برد.
اسکندرپور همچنین به پیشرفت طرح بزرگراه شهید قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: این طرح ظرف ۶ ماه گذشته پیشرفت خوبی داشته و پیش‌بینی می‌شود این پروژه در سال آینده به بهره‌برداری برسد.
شهردار شیراز بیان کرد: به شهرداران مناطق یازده گانه تاکید شده تا ابتدا معابر اصلی و سپس معابر فرعی را آسفالت کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز،
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در بازدید از پروژه های تقاطع شهید رودکی، بزرگراه مهدیه و تقاطع استاد بهمن بیگی گفت: این پروژه ها که منجر به تکمیل بخشی از رینگ پیرامونی شیراز می شوند، به زودی به بهره برداری می رسند.
اسماعیل صالحی با اشاره به هزینه سنگین جابه جایی تاسیسات و تملک ها در مسیر اجرای پروژه های عمرانی که علاوه بر هزینه بیشتر بهره برداری از پروژه را با تاخیر مواجه می کند افزود: در صورتی که بستر کار فراهم باشد و با چالش هایی همچون تملک و جابه جایی تاسیسات مواجه نشویم انجام پروژه های عمرانی بزرگ در شهرداری شیراز در کوتاه ترین زمان ممکن اجرایی می شود چرا که گاهاً جابه جایی تاسیسات بین ۳ تا ۶ ماه زمان می برد، این در حالی است که هزینه جابه جایی تاسیسات ۴ پروژه فوق بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان است.
صالحی گفت: شهرداری با نگاه‌های توسعه‌ای بلند مدت ۱۰ تا ۱۵ سال اقدام به جابه جایی تاسیسات می کند؛ در جا به جایی تاسیسات دستگاه های خدمات رسان که در مسیر اجرای پروژه‌های عمرانی قرار می گیرند این وظیفه را به گردن شهرداری می اندازند.
وی با اشاره به سرعت و کیفیت مجموعه شهرداری شیراز در اجرای عملیات های عمرانی گفت: زمان اغاز این سه پروژه از سال ۹۵ بود ولی در عمل از تابستان سال گذشته عملیات اجرایی انها به شکل جدی پیگیری شد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز بیان داشت: مقداری از زمین ها متعلق به کارخانه سیمان و بخش خصوصی بود که هزینه سنگینی در بحث تغییر کاربری و تملک به شهرداری وارد کرد. به گونه ای که هزینه تملک محور پروژه مهندسین با طول ۲.۲ کیلومتر ۲۲۰ میلیارد تومان و هزینه تملک پروژه استاد بهمن بیگی ۱۳.۵ میلیارد تومان بوده است.
وی ضمن ارائه گزارشی از فاز آخر پروژه تقاطع شهید رودکی گفت: هزینه عملیات اجرایی این پروژه حدود ۵۵ میلیارد تومان، هزینه تملک حدود ۳ میلیارد تومان و جابه جایی تاسیسات حدود ۱۵ میلیارد تومان است که سر جمع هزینه کل این پروژه ۷۳ میلیارد تومان است.
صالحی افزود: یکی دیگر از پروژه های ما پروژه تقاطع بهمن بیگی در ورودی شیراز سمت جاده بوشهر در ۲ فاز تعریف شده بود که فاز ۲ این پروژه به همراه پروژه بزرگراه مهندسین و تقاطع شهید رودکی یک رینگ کامل است و آزاد سازی، ارزش گذاری و رفع معارض ملکی این پروژه تنها ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه برای شهرداری در برداشته است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در خصوص پروژه بزرگراه مهندسین نیز گفت: این پروژه به طول ۲ هزار و ۲۰۰ متر هم اکنون به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است که یکی از مشکلات اصلی این پروژه نیز تملک و جابه جایی تاسیسات بود به طوری که هزینه اجرا حدود ۱۵ میلیارد تومان بود اما هزینه تملک این بولوار با عرض ۵۵ متر بالغ بر ۲۴۳ میلیارد تومان بود.
وی افزود: سه پروژه تقاطع شهید رودکی، بزرگراه مهندسین و بهمن بیگی باعث روانی ترافیک درون شهری و کاهش بار ترافیکی از بولوار امیر کبیر به ویژه کاهش تردد خودروهای سنگین در این محور می ‌شود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: نورپردازی سازه ها ۲ تا ۳ ماه پس از پایان پروژه اغاز می شود و این در حالی است که مابقی کارها مثل زیباسازی و طراحی فضای سبز و تابلوهای ترافیکی و روشنایی تقاطع ها و پل ها با هزینه شهرداری تقریبا به صورت کامل اجرا شده است.
مهندس صالحی با بیان اینکه در پروژه شهید رودکی به اندازه یک پارگ بزرک شهری کار فضای سبز انجام شده است، گفت:  برای عملیات فضای سبز این پروژه ۳۰ هزار متر مکعب خاکریزی انجام شده است و ۱۹ قطعه فضای سبز با گونه های مختلف دیده شده است گونه های گیاهی و ترکیب و نوع چینیش درختان بر اساس دانش مهندسی فضای سبز و جغرافیای منطقه طراحی شده و منظر شهری چشم نوازی را پس از چند مدتی به نمایش خواهد گذاشت.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات