جلسه بررسی وضعیت مالکیت زمین های مجموعه تپه حصار با حضور معتمدین و برخی مسئولین ذیربط

جلسه بررسی وضعیت مالکیت زمین های مجموعه تپه حصار با حضور معتمدین و برخی مسئولین ذیربط

به یاری حق تعالی، پیرو جلسه مورخ ۱۳۹۹/۰۳/۰۳ در محل فرمانداری دامغان در ارتباط با پیگیری وضعیت تپه حصار و مجموعه چشمه علی، جلسه بررسی وضعیت مالکیت زمین های مجموعه تپه حصار با حضور تعدادی از معتمدین، دوستداران و حامیان میراث فرهنگی شهرستان و همچنین برخی مسئولین ذیربط شهرستانی در روز سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۹:۳۰ در محل شورای اسلامی شهر برگزار شد.

در این جلسه که با دعوت شورای اسلامی شهر صورت پذیرفت، رئیس شورای اسلامی شهر، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نماینده مدیرکل میراث استان، مسئول کمیسیون میراث فرهنگی شورا، نماینده اداره ثبت اسناد و املاک و جمعی از معتمدین، دوستداران و حامیان میراث فرهنگی شهرستان حضور داشتند؛ درخصوص تعیین و بررسی وضعیت زمین های تپه حصار و همچنین حمایت از برنامه ها طرح های در دست اجراء، بحث و تبادل نظر شد. در این جلسه همچنین درخصوص جذب اعتبارات مجموعه چشمه علی نیز مباحثی مطرح گردید.

پس از بحث و تبادل نظر مصوبات ذیل اتخاذ گردید:

۱- مقرر شد با هماهنگی و کمک ادارات میراث فرهنگی و گردشگری، اداره ثبت اسناد و املاک و اداره منابع طبیعی محدوده تحت تملک دولت در پلاک مربوط به تپه حصار مشخص شود.

۲- مقرر شد رضایت‌نامه‌ای با هماهنگی واحد حقوقی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری (با رعایت حقوق مالکانه) تهیه شود تا نسبت به اخذ رضایت‌نامه از مالکین پلاک مورد نظر اقدام شود.

۳- به جهت حمایت از طرح احیاء تپه حصار و کمک به ثبت جهانی آن، تعدادی از معتمدین و حامیان میراث فرهنگی شهر تحت حمایت و نظارت کمیسیون گردشگری و میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تشکیل و در مواقع ضروری از طرحها و و برنامه های توسعه مدار میراث فرهنگی و گردشگری حمایت نمایند.

جلسه در ساعت ۱۱:۳۰ با ذکر صلوات خاتمه یافت.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر دامغان

    منبع خبر

    شورای شهر دامغان

    شورای شهر دامغان یک شورای شهر در شهر دامغان می باشد

      نظرات