سرعت‌ عمل خلبان مانع بروز حادثه بوئینگ کاسپین شد

سرعت‌ عمل خلبان مانع بروز حادثه بوئینگ کاسپین شد

http://bananews.ir/معاون بازرگانی کاسپین‌ایر ضمن اشاره به سرعت‌عمل خلبان اوکراینی بوئینگ MD این ایرلاین در بازگشت به فرودگاه تبریز گفت: مسافران این پرواز که دچار عیب در موتور هواپیما شده بود بلافاصله با هواپیمای جایگزین به مقصد دوبی منتقل شدند.

به گزارش بنانیوز  (BanaNews.ir) ناصر رضوانی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: پرواز شماره ۷۹۴۶ شرکت هواپیمایی کاسپین که در ساعت حدود ۸:۰۸ دقیقه صبح دیروز فرودگاه تبریز را به مقصد دوبی ترک کرده بود ۸ دقیقه پس از برخاستن با بروز مشکل در موتور هواپیما مواجه شد.

وی ادامه داد: خلبان این بوئینگ MD بلافاصله به محض پی بردن به بروز مشکل در موتور این هواپیما با تشخیص صحیح به برج مراقبت فرودگاه تبریز اعلام بازگشت کرد.

رضوانی ضمن اشاره به سرعت عمل خلبان در تشخیص بروز نقص فنی و تصمیم صحیح برای برگرداندن هواپیما به فرودگاه افزود:‌ کاپیتان این پرواز خود معلم خلبان اوکراینی و بسیار با تجربه است ضمن آنکه کمک‌خلبان این پرواز نیز ایرانی و باتجربه است؛ تشخیص به موقع خلبان و سرعت عمل وی در این پرواز جالب بوده است.

معاون بازرگانی شرکت هواپیمایی کاسپین خاطرنشان کرد: پس از نشستن هواپیما مسافران کاملاً تخلیه شده و در سالن انتظار از آنها پذیرایی لازم به عمل آمد.

وی با اشاره به اختصاص هواپیمای جایگزین به جای هواپیمای مذکور تصریح کرد: بلافاصله پس از وقوع این مشکل هواپیمای MD دیگری بدون مسافر از تهران به سمت تبریز پرواز کرد تا مسافران را به مقصد دوبی جابه‌جا کند.

رضوانی با بیان اینکه این هواپیما ساعاتی مسافران را به سمت دوبی منتقل کرد افزود:‌ این پرواز ۱۶۰ مسافر داشته است که ۲۰ نفر از مسافران به دلیل موکول شدن پرواز به ساعات پایانی شب گذشته از پرواز انصراف دادند.

معاون بازرگانی کاسپین‌ایر با بیان اینکه پرواز دوم نیز با شماره ۷۹۴۶ انجام شد، اظهار داشت: علت بروز مشکل موتور هواپیما توسط کارشناسان امر در حال بررسی است.

 

 

    نظرات