کمبود ۵۲۳ هزار پارکینگ در پایتخت

کمبود ۵۲۳ هزار پارکینگ در پایتخت

http://www.bananews.ir/معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه کمبود پارکینگ درحال تبدیل شدن به معضلی شهری است گفت: تهران ۹۷۲ هزار فضای پارک دارد و میزان کل کمبود فضای پارک در شهر نیز برابر ۵۲۳ هزار فضای پارک است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) وحید نوروزی در گفتگو باخبرنگار مهر با بیان این که مجموع کل تقاضای پارک در شهر تهران در وضع موجود برابر یک هزار و ۴۰۲ هزار فضای پارک در ساعت اوج پارک است گفت: این در حالی است که تعداد کل فضاهای پارکینگ در تهران برابر ۹۷۲ هزار و میزان کل کمبود فضای پارک در شهر نیز برابر ۵۲۳ هزار فضای پارک است.

وی با اشاره به این که نواحی دارای تقاضای بالای پارک در محدوده مرکزی و شمالی شهر واقع شده اند گفت: با توجه به تمرکز کاربریهای تجاری و اداری کمبود پارکینگ در این مناطق بدیهی به نظر می رسد.

نوروزی بابیان این سرمایه گذاری در تسهیلات پارکینگ متناسب با توسعه معابر و کاربریها انجام نشده است، گفت: برای توسعه پارکینگهای عمومی نیازمند مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی هستیم که در این راستا اقدامات گسترده ای انجام شده است.

نوروزی با تاکید بر اینکه مشکل پارکینگ در حال تبدیل شدن به یکی از معضلات شهر تهران است تصریح کرد: در راستای طرح جامع شهر تهران و طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، شهرداری تهران موظف است نسبت به تامین پارکینگ مناسب در شهر تهران به نحوی که حدود ۲۵ درصد سفرهای درون‌شهری پایتخت ـ که با خودروهای سواری شخصی انجام می‌شود ـ را پاسخ دهد، اقدام کند که تلاش ها برای تحقق آن انجام شده است.

 

 

    نظرات